2024. május 21. - Konstantin

Duplájára drágították a parkolást

Kétszeresére emelték a parkolási tarifákat áprilistól Peking belvárosában, hogy csökkentsék a forgalmi torlódásokat és a környezetszennyezést.
2010. április 3. szombat 13:34 - HírExtra
Az új díjszabás 13 zónát érint, köztük bevásárló negyedeket, vasúti pályaudvarokat és a városközpont üzleti kerületeit. A kiadott tájékoztató szerint a legmagasabb díj 10 jüan - közel 300 forint - lesz óránként, de az út menti parkolókban 15-öt (430 forint) is elkérhetnek óránként, ha az autós hosszabb ideig marad.

A 13 zónában összesen egyszerre körülbelül 70 ezer autó parkolására van lehetőség, többnyire hivatali épületek földalatti parkolóiban.

A döntéshozók szándéka szerint az intézkedéssel épp a föld alá "szorítanák" az autósok egy részét, s ennek érdekében az adott területeken 6 jüanon tartják az óránkénti parkolás díját.

A sina.com című internetes portál 1500 fős közvélemény-kutatása szerint a válaszadóknak mindössze 30,4 százaléka véli úgy, hogy ezután kevesebbet fogja a kocsiját használni, s 69 százalékukat egyáltalán nem bizonytalanodott el abban a tervében, hogy amint teheti, autót vásároljon.

A népszerű közösségi oldal fórumán valaki pedig arról ír, hogy ennél kevesebb pénzért már megkérhet valakit, aki - amíg ő oda van - ül a kocsijában a volán mellett és a tilosban ingyen parkolva várja. "Olcsóbb és még biztonságos is" - véli bejegyzésében.

A Hszinhua hírügynökség munkatársának viszont épp egy olyan érintettet sikerült megszólaltatnia, aki úgy nyilatkozott, hogy az új helyzetben majd egy metróállomásnál fogja leállítani gépkocsiját, s onnan a földalattival megy majd tovább a dolgára. Így pénzt és időt takarít meg.

A külföldiek közül sokan aggódnak amiatt, hogy az útszéli, járdák melletti parkolók - általában zsebre dolgozó - őreivel ezután még hevesebb közelharcot kell vívni a pontos parkolási idő és a követelt összeg miatt. Van, aki attól tart, hogy a parkolóházak környékén olyan tumultus lesz, ami rendkívül lelassítja majd a forgalmas órákban így sem egyszerű ki- illetve behajtást.

2009-ben 800 ezer új gépjármű került a kínai főváros útjaira és a Pekingben forgalomban lévő autók száma tavaly már meghaladta a négymilliót. 80 százalékuk van magántulajdonban.

Nem ritkán egy-egy család két-három autót is tart, mivel a 2008. évi nyári olimpia óta forgalomkorlátozás van érvényben, a hét különböző napjain más és más számvégződésű rendszámmal lehet csak közlekedni.

A fővárosi kormányzat már korábban is többször jelét adta annak a szándékának, hogy ösztönözni készül a tömegközlekedést és népszerűsítené a kerékpározást.

Ennek érdekében Pekingben egyre bővülnek a metróvonalak, mind több gyorsított járatú buszt állítnak forgalomba és biciklikölcsönzőket, parkolókat hoznak létre forgalmas helyeken, metróállomásokon.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását