2024. április 30. - Katalin, Kitti

Mi is kell a nőnek?

A magyar nők nem lázadnak a hagyományos társadalmi szerepek ellen: több mint háromnegyedük egyet ért azzal az állítással, miszerint egy férfinak mindig gondoskodnia kell családja anyagi biztonságáról, 71 százalékuk szerint pedig elsősorban a nők feladata a családról gondoskodni és háztartási munkát végezni.
2009. június 10. szerda 21:31 - HírExtra
A konferencián reklámpszichológus, filmrendező, pszichiáter, szociológus, újságíró, piackutató és kreatív szakember taglalta a témát, különböző megközelítésekből.
Mint kiderült, léteznek olyan reklámsztereotípiák, amelyek több mint 100 évesek - a szépség, a szex, a női vonzerő már akkor is mindent eladott.

Meglepő - de jellemző a társadalomra - ugyanakkor, mennyire változott néhány évtizeden belül az anyaság képe, az újszülött csecsemő, az anya, illetve az apa kapcsolata a reklámokban. Sas István reklámpszichológus és filmrendező mulatságos reklámfotókon bizonyította mindezt - holott azt hinnénk, egy anya és újszülöttjének kapcsolata örök.

Ahhoz, hogy hatásos legyen egy reklám, egy termék, át kell gondolni, kinek is ajánljuk azt? Egy nőben is többféle ember és vágy él: egy, amilyen valójában, egy, amilyennek ő látja magát, amilyennek szeretné látni magát és ahogyan mások látják. El kell dönteni, melyikőjükhöz szeretne szólni a kreatív szakember? - tette fel a költői kérdést Sas István.

A legfontosabb különbség - nő és férfi, mint fogyasztó között is - a nők megfelelni vágyási kényszere. Készült egy felmérés a nők értékrendjéről, amelyben az önbecsülés csak a 9. helyen áll, megelőzi azt a család védelmének, biztonságának óhaja, a jókedv, az anyagi biztonság, a tisztesség, a lelkiség, a bűnözők megbüntetésének vágya, a hitelesség és a barátság is - idézte Steigervald Krisztián (Gfk. Hungária Piackutató Intézet) a Gfk. úgynevezett Roper jelentését.

A magyar nők 47 százaléka naponta főz, 26 százalékuk naponta takarít (hetente többször is 41 százalék) 24 százalékuk a takarításon és a főzésen kívül naponta más ház körüli munkát is végez, 51 százalékuk fogyni szeretne és 30 százalékuk dohányzik. Sokat mond, hogy 10 nőből 9 szabadidejének jelentős részében vásárol.

A nők internetes szokásainak vizsgálata különösen a kereskedők és az online magazinok szerkesztői számára fontos.

A Magyar Fogyasztó Platform ernyőmárka érdeklődésének középpontjában a változó fogyasztási szokások és maga a hazai fogyasztó áll, többnyire nemzetközi összehasonlításban.

A Platform kéthavonta jelentkezik egynapos workshopokkal, illetve konferenciáihoz kapcsolódóan tematikus számot jelentet meg a Magyar Fogyasztó című periodikából.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását