Öt kampányban tévesztette meg a Malév a fogyasztókat, 30 milliójába kerül
30 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a Malév Zrt-t. A légitársaság 2004 és 2006 között többször megtévesztette a fogyasztókat - tájékoztatott közleményben a GVH.
2007. március 29. csütörtök 16:09 - Hírextra
A GVH több légitársaság ellen is eljárást indított, mert elterjedt az a gyakorlat, hogy a légitársaságok hirdetéseikben nem tájékoztatnak megfelelően az alapdíjhoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettségekről - írja közleményében a hivatal.
A Malév ellen indított eljárás során azt állapították meg, hogy a légitársaság összesen 5, 2004 és 2006 között, különböző médiumok felhasználásával bonyolított kampánya alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, egy további kampányban pedig úgy alkalmazta a "páratlan" jelzőt áraira, hogy annak valóságtartalmát nem tudta bizonyítani.
A reklámokban egyes esetekben csak az akciós alapdíjat ismertették, máskor nem közölték, hogy milyen feltételekkel lehet a meghirdetett kedvezményeket igénybe venni; voltak továbbá hirdetések, ahol nem a fogyasztók számára legkedvezőbb árat jelölték meg.
A GVH a Malévra 30 millió forint bírságot szabott ki. Az összeg megállapításánál figyelembe vették a társaság reklámköltségeit,valamint azt, hogy a jogsértő reklámok hány alkalommal jelentek meg, mennyi ideig voltak láthatóak és mekkora fogyasztói körhöz juthattak el. Enyhítő körülménynek értékelték, hogy a Malév együttműködött a vizsgálat során és hogy egy korábbi versenyhivatali eljárás során feltárt jogsértéseket a légitársaság nem valósította meg újra - áll a GVH közleményében.
Forrás: Független Hírügynökség