Tízből ketten megbánják, hogy plasztikai sebészhez fordultak
Plasztikai műtéten átesett tíz személyből nyolcan elégedettek az operáció eredményével, amennyiben a beavatkozás előidézte változás nyomán jobban el tudják fogadni énképüket, javul közérzetük, társadalmi elfogadottságuk.
2007. március 17. szombat 17:27 - Hírextra
A beavatkozás egészségügyi következményeit illetően csaknem minden 2. személy őszintén megbánta, hogy előzetesen nem tájékozódott a lehetséges mellékhatásokról, az esetleges komplikációkról - derül ki az Amerikai Plasztikai Sebészek Társaságának honlapján ismertetett felmérésből. A műtét után valamilyen szövődményt panaszoló betegek 35 százaléka nem tudta elvégezni napi teendőit, 32%-a kimerültnek érezte magát, 27% pedig távol maradt a munkától a lábadozás ideje alatt.
A felmérés eredeti célja az volt, hogy kiderítsék, vajon pontosan mi a különbség a páciensek elvárásaiban amikor csak kozmetikai beavatkozást igényelnek, illetve ha betegként tényleges plasztikai sebészeti ellátásra szorulnak. A résztvevők körében 301 kozmetikai beavatkozás (mell-, illetve has-plasztika, ajakfeltöltés) történt, és nyomon követtek 316 olyan beteget, akiknél komolyabb nőgyógyászati, ortopédiai, szemészeti plasztikai beavatkozást, helyreállító műtétet kellett elvégezni.
A két csoport tagjai nagyjából hasonló élményekről számoltak be, a műtét előtti viselkedésük, a helyzethez való hozzáállásuk is nagyjából hasonló volt. A beavatkozás előtt csaknem minden beteg (91 százalék) pontosan tudta, hogy mire vállalkozik, de a későbbiekben csak 50 százalékuk tudta felidézni azt, hogy vajon tájékoztatták-e olyan lehetséges szövődményekről, mint például a későbbi vérzések (48 százalék emlékezett), a hányinger, hányás (42 százalék), illetve az esetleges vérrögképződés (34 százalék).
Bár a megkérdezett 617 páciens 80 százaléka elégedettnek mondta magát a műtét utáni eredménnyel, közel 40 százalék kifejezetten bánta, hogy nem volt eléggé körültekintő, és nem járt jobban utána, mi minden merülhet fel a műtét kapcsán és nyomán.
Forrás: MTI