Online vesszük a színházjegyeket
A vígjáték és a musical egyértelműen vezet a Bónusz Brigád és a GKI Digital kutatása szerint, melyben a magyar internetezők színházba járási szokásait vizsgálták.
2019. október 16. szerda 12:56 - HírExtra
A kutatás szerint minden harmadik válaszadó a jegyek ára miatt nem jár színházba, ám aki jár, azok közül a többség évente legalább négyszer elmegy. Legtöbben a 4 ezer forint alatti színházjegyeket keresik. A válaszadók több mint fele többet járna előadásokra, ha nagyobb kedvezménnyel jutna jegyekhez – ebben igyekszik segíteni hűségprogramjával a Bónusz Brigád, ahol már több mint 1500 színházi előadásra és összesen 3000 kulturális programra lehet jegyet vásárolni.
Mennyit jár színházba?
A Bónusz Brigád kíváncsi volt arra, hogy a kitöltők az elmúlt 1 évben mennyit jártak színházba: 12 százalék nem látott egy előadást sem, a legtöbben (52%) viszont több mint négy alkalommal jártak színházban. Két-háromszor a válaszadók közel negyede járt valamilyen előadáson. Azok, akik egyáltalán nem jártak színházban az elmúlt évben ennek fő okaként (35%) a színházjegyek magas árát nevezték meg. Közel ennyien vannak (30%), akik nem találtak érdeklődésüknek megfelelő előadást a lakhelyük közelében, de sokaknak az időbeosztása nem egyeztethető össze egy esti programmal.
Legtöbben a párjukkal osztják meg ezt a közösségi élményt (57%), de közel ennyien (55%) barátokkal járnak színházba. Ma már nem ritka, hogy valaki egyedül vesz részt egy előadáson: a válaszadók 14 százaléka rendszeresen tesz így.
A Vígszínház a kedvenc
A színházi élmény sokféle lehet: zenés, próza, elgondolkodtató vagy könnyed kikapcsolódás. Legtöbben a klasszikusra szavaznak, ha színházra kerül sor: a válaszadók 64 százaléka klasszikus színházi darabon járt az elmúlt 1 évben, 57 százalékuk musicalen, 55 százalék pedig vígjátékon. Drámán minden harmadik, baletten minden ötödik válaszadó járt az elmúlt 1 évben.
Van-e kedvenc színháza? – kérdezték a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásában. A legnépszerűbb színház a felmérés szerint a Vígszínház lett, 49 százalék nevezte kedvenc intézményének a körúti színházat. Második helyen a Madách Színház, harmadik helyen az Operettszínház végzett.
Mennyit költünk színházra?
A megkérdezettek 14 százaléka 40 ezer forint alatt és 14 százaléka 40 ezer forint felett költött színházi élményekre az elmúlt egy évben. Közel ugyanannyi ember található a különböző fizetési sávokban is, vagyis nincs kiugró kategória. A válaszadók 65 százaléka pedig nem szokott évadbérletet venni.
Ami a jegyek árát illeti, az derült ki, hogy legtöbben minden előadástípus esetén a 2 és 4 ezer forint közötti áron kapható jegyeket keresik – legyen szó drámáról, kortárs vagy klasszikus darabról, előadói estről vagy stand-up comedy előadásról. A zenés darabok esetében többet is hajlandók vagyunk áldozani: a musicalekre legtöbben 4 és 6 ezer forint közötti jegyeket veszünk. Opera és operett esetében 4 ezer forint feletti jegyeket vásárol a válaszadók közel fele. Minden előadástípus esetében 10 százalék körül mozog azok száma, akik 2 ezer forint alatt vásárolnak – ők lehetnek azok a pótszékes, állójegyes elkötelezett nézők, akik sokat járnak színházba, így igyekeznek az egyes jegyek árát alacsonyan tartani. A válaszadók több mint fele többet járna színházba, ha nagyobb kedvezménnyel jutna színházjegyekhez.
A Bónusz Brigád eladási adatai is ezt támasztják alá: a legtöbbet a 3000 forint körüli színházjegyekből adják el – általában 2 jegyet vásárolnak egyszerre egy adott előadásra az oldalon kulturális élményeket keresők. „A válaszadók 60 százaléka tud róla, hogy már a Bónusz Brigádon is lehet kulturális élményekre jegyet vásárolni – közülük minden harmadik színházjegyet vásárolt nálunk” – mondja Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád alapítója. „Régi adósságunkat törlesztettük a vásárlóink felé amikor több mint 3 000 kulturális eseményt tettünk elérhetővé a Bónusz Brigádon. Egy jó vacsora mellett így már teljessé tehetünk egy kikapcsolódós estét a párok, baráti társaságok számára.”
Hogyan választ darabot?
Egyes színházaknak vannak elkötelezett rajongói, ezért a Bónusz Brigád és a GKI megkérdezte, hogy mi alapján választanak az emberek előadást: színház vagy darab alapján? 39 százalék az előadást magát választja ki, nem mérvadó számára, hogy hol játsszák a darabot. 17 százalék színházat választ, 31 százalék mind a színházat, mind a darabot fontosnak tartja megnézni egy vásárlás előtt.
Természetesen más szempontok is közrejátszanak vásárlás előtt: 63 százalék a szereposztást és színtársulatot, 36 százalék pedig a jegy árát is nézi mielőtt megvesz egy színházjegyet. 36 százalék ajánlás alapján választ darabot, 23 százalék számára a rendező személye is döntő.
Az jegyet online vásárlók a legelégedettebbek
Színházjegyet ma már rengeteg helyen lehet venni: a színházak pénztárában, jegyértékesítő pontokon, online vagy épp a színházak oldalain. A Bónusz Brigád és a GKI Digital felmérésében részt vevők háromnegyede online veszi a jegyeit. A színházak pénztáraiban közel 30 százalék, ismerős jegyértékesítőtől pedig 13 százalék vásárolt már.
A kutatás kitért arra, hogy a vásárlók melyik jegyértékesítési formával mennyire voltak elégedettek: a színházban történő személyes jegyvásárlással a válaszadók háromnegyede elégedetlen volt, de a színházak saját felületeivel is a válaszadók közel felének rosszak a tapasztalatai. A színházjegyek árusítására létrejött közösségi csoportokkal a legtöbben elégedettek, de az online jegyvásárlással is 82 százaléknak jók a tapasztalatai.
A válaszokból az is kiderült, hogy a színházjegy népszerű ajándék: a válaszadók 80 százaléka adott már kulturális élményt ajándékba – ezt mostantól az ajándékötletekben élen járó Bónusz Brigádon is megtehetik, hiszen az oldal rengeteg színházi és egyéb kulturális élménnyel várja az inspirációt keresőket.
A Bónusz Brigád 2010 óta forradalmasítja a magyar internetet. Digitalizálta a korábban csak offline módon elérhető éttermeket, bárokat, szépségszalonokat, tanfolyamokat, wellness központokat és persze az élményeket. Ezekben a kategóriákban a Bónusz Brigád adja el a legtöbb szolgáltatást Magyarországon.
A 425 ezer rajongóval rendelkező oldal már több mint 32 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak. Több ízben elnyerte az év honlapja díjat, jótékonysági programjának köszönhetően pedig a MAF Leginnovatívabb Támogatói Programjai közé került. Superbrands és Magyar Brands díjazott, a Kiváló magyar tartalom elismerés tulajdonosa és Az Év Internetes Kereskedője díj tulajdonosa is.
A GKI Digital 2013-ban jött létre, a GKI Gazdaságkutató Csoport digitális területekkel kapcsolatos, piackutatásokra és stratégiai tanácsadásra szakosodott leányvállalataként. A csoport legfiatalabb tagjaként a GKI Digital a digitális világ változásának és fejlődésének állandó nyomon követését tűzte ki célul.
A cég legfontosabb értékajánlata, hogy a saját alapkutatásokra, modellezésekre, elemzésekre, valamint lakossági lekérdezésekre alapozva, nyújt komplex digitális üzletviteli és stratégiai tanácsadást az alábbi területeken: digitális gazdaság • kereskedelem • pénzügyi szektor • média és telekommunikáció • jármű- & ingatlan piac • ipar • logisztika.
Forrás: LWp