Az üzleti életre és a társadalomra számos olyan dolog hat, amelyek meghatározzák a kialakuló trendeket – ezeket elemezte a Fjord, az Accenture Interactive dizájn és innovációs leányvállalata. Az idén 11. alkalommal közzétett Fjord Trends 2018 jelentés hét olyan trendet azonosított, amelyek várhatóan hatással lesznek majd jövő évben az üzleti világra, a technológiára és a dizájnra.
2017. december 21. csütörtök 06:47 - HírExtra
„Minden jövő évre vonatkozó trendünk egy alapvető szembenállásból ered: a digitális a fizikai ellen, az ember a géppel szemben, a centralizált a decentralizálttal, a gyorsaság az erővel, az automatizálás az irányítással, a követhetőség a névtelenséggel szemben. 2018-ban azok lesznek a győztesek, akik a legjobban navigálnak ezek között az ellentétek között, és megragadják a lehetőséget, hogy közösen tervezzék meg a világot, amelyben élni fogunk” – mondta a jelentés kapcsán Mark Curtis, a Fjord társalapítója és ügyfélkapcsolati igazgatója.
Gyors technikai fejlesztések alakítják át a világot, amelyben ma élünk: akár a mesterséges intelligenciáról, akár a számítógépes megjelenítésről vagy a blokkláncról van szó, a feltörekvő technológiák gyökeresen megváltoztatják mindennapi életünk digitális és fizikai élményeit. Ezek a közös erők egyszerre optimizmust és aggodalmat is okoznak a kibontakozó példátlan változás hullámaival kapcsolatban.
A Fjord trendek 2018 olyan javaslatokat fogalmaz meg a cégek és szervezetek számára, amelyek segíthetnek abban, hogy a javukra fordítsák a változásokat. Az elemzésben 7 trendet vizsgálnak, amelyek a következő generáció tapasztalatait alakíthatják:
1. A fizikai világ visszavág: a digitális világ épp elég sokáig volt a reflektorfényben – most eljött az idő, hogy ötvözzük a digitális megoldásokat a fizikai eszközökkel.
2. Látó számítógépek: a számítógépek, amellett, hogy megértik a szavakat, ma már segítség nélkül megértik a képeket is. Képzeljük el, milyen izgalmas lehetőség rejlik a következő generációs digitális szolgáltatások előtt!
3. Az algoritmus szolgálói: hogyan tervezzünk olyan marketing stratégiát, amelynek célja a márkák és ügyfelek közé ékelődött, a hagyományos márkaépítési erőfeszítésekre immunis algoritmusok legyőzése?
4. A gép keresi az értelmet: a mesterséges intelligencia ugyan megváltoztathatja a munkánkat, de nem feltétlenül szünteti azt meg. Azonban úgy is értelmezhetjük mindezt, hogy a jövőben együttműködünk a gépekkel, amelyek segítik fejlődésünket.
5. Hit az átláthatóságban: a blockchain-ben megvan a potenciál, hogy átláthatóvá tegye a folyamatokat, amelyek eloszlatják az internet félreérthetőségének ködét, visszaszerezve az elveszett bizalmat és javítva a kapcsolatot a közösséggel.
6. Etika a gazdaságban: a vállalatok – akár akarják, akár nem – megérzik a rájuk nehezedő nyomást a jelentős politikai és társadalmi kérdésekben való állásfoglalás során. A fogyasztók pedig a pénzükkel nyilvánítanak véleményt, és azokat a márkákat választják, amelyek véleménye összhangban áll alapvető meggyőződéseikkel.
7. Határokat áthidaló dizájn: a dizájn gyors fellendülése, és a szervezeteken belüli elfogadottságának újjáéledése mindenkinek előnyös lehet. De egy olyan világban, amelyben mindenki dizájnernek érzi magát, a szakmát gyakorlóknak fejlődniük kell a munkavégzés, a tanulás, és önmaguk megkülönböztetésének területén, ha továbbra is hatással szeretnének lenni a trendek alakulására.
Forrás: Chapter 4