A válság közelít a mobilpiachoz?
A januári 42 ezres növekedés után a magyar mobilpiac teljes ügyfélszáma februárban újabb 48 ezerrel, 11 millió 883 ezerre emelkedett, míg a forgalmazásban résztvevők, azaz az aktív ügyfelek száma a januári 19 ezres növekedést követően február végére 28 ezerrel, 10 millió 922 ezerre csökkent - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).
2010. március 22. hétfő 11:34 - HírExtra
Februárban a teljes ügyfélszám alapján a 100 főre jutó hívásfogadásra alkalmas kártyák száma 118,2-ről 118,7-re emelkedett. Ez a mutató 2008 decemberében érte el az eddigi csúcsot, akkor 100 főre 121,83 hívásfogadásra alkalmas sim-kártya jutott, majd ez az érték tavaly november végére 116,7-re csökkent.
December végén 100 főre 117,7 hívásfogadásra alkalmas sim-kártya jutott Magyarországon.
Az NHH adatai szerint februárban a teljes ügyfélszám alapján számítva a Vodafone piaci részesedése maradt a januári 22,09 százalékos szinten, a Pannoné 34,68 százalékról 34,81 százalékra emelkedett, míg a T-Mobile-é 43,23 százalékról 43,10 százalékra csökkent.
A piac 2009-es szűkülésének hatására a teljes ügyfélszám február végén 299 ezerrel elmaradt a 12 hónappal korábbi szinttől, de a forgalmazásban résztvevők – azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók száma - alig 4 ezerrel volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
A közlemény szerint a forgalmazásban résztvevő 10 millió 922 ezer kártya alapján februárban a Vodafone 22,61 százalékról 22,75 százalékra növelte piaci részesedését, míg a Pannon részesedése 33,04 százalékról 32,96 százalékra, a T-Mobile részesedése pedig 44,36 százalékról 44,29 százalékra csökkent.
A három mobilszolgáltató ügyfelei februárban összesen 4.954 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 319.696 mobilszámot érintett.
Forrás: MTI