Bár jelentősen megdrágult az étolaj a terméket vásárlók száma nem csökkent, igaz kevesebb étolajat tesznek a kosarukba - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból.
2008. május 8. csütörtök 12:39 - Hírextra
A tavalyi aszályos időjárás, az egyre növekvő távol-keleti - leginkább kínai és indiai - kereslet több élelmiszer-termékcsoporthoz hasonlóan az étolajak magyarországi árára is negatívan hatott. Míg tavaly júliusban átlagosan 245 forintért, addig idén februárban már 65 százalékkal magasabb áron, átlagosan 405 forintért tudtak a magyar háztartások egy liter étolajat megvásárolni.
Az étolajat vásárlók száma stabil maradt, viszont ritkábban és alkalmanként kisebb mennyiséget vettek a termékből a háztartások. Hozzá kell tenni azonban, hogy a fogyasztás visszaesése nem volt olyan mértékű, mint az árak növekedése - áll a piackutató intézet közleményében.
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó adatbázisából az is kiderül, hogy a sütés-főzéshez használt termékek mintegy hatvan százaléka a hipermarketből, vagy diszkontból került tavaly a háztartásokhoz. A piac legnagyobb részét a napraforgóolajok uralják. A többi olajtípus, mint például a kukorica-, repce-, szója- és olívaolaj összesen csak a piac három százalékát adja.