A mérhető digitális vállalati kommunikáció szerepe a cégek életében

A vállalatvezetők döntő többsége tisztában van azzal, hogy a hatékony kommunikáció jelentősen hozzájárul a munkavállalók elköteleződésének növeléséhez. Ennek ellenére még mindig elég sokan nem alkalmaznak digitális megoldást a belső kommunikációra. Így nem is tudják mérni a kommunikáció hatékonyságát.

Önámítás a vezetőség részéről a kommunikáció kapcsán

A Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet és a Talk-A-Bot korábbi közös kutatása alapján elmondhatjuk, hogy a mai napig meglepően sokan nem elég nyitottak és érdeklődőek a vállalati kommunikáció digitalizációja terén. Egyfajta önámítás is felfedezhető a vezetők részéről, hiszen úgy vélik, hogy megfelelő módon, torzulásmentesen eljut az információ a dolgozókhoz. Azonban mérés és monitorozás hiányában mindez nem garantálható. A CHEQ vállalati szoftver funkciói viszont lehetővé teszik, hogy az információáramlás mérhető, nyomonkövethető legyen. 

Annyit természetesen beismernek a vállalatvezetők, hogy a különböző telephelyeken, nem irodai munkakörben dolgozókat jóval nehezebb elérni. A digitális opció erre is megoldást nyújtana, és ez hatékonyabb munkavégzést garantálna. Egy elkötelezettebb munkavállaló nagyobb mértékben azonosul a cég jövőbeli céljaival, produktívabban is tesz értük, ami pedig egy nyereségesebb vállalatot eredményezhetne. 

A kutatás meghökkentő eredményei magukért beszélnek

2020. nyarán a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet és a Talk-A-Bot közösen felmérést kezdeményezett 100 vezető körében abból a célból, hogy részletesebb képet kaphassunk a céges belső kommunikációval kapcsolatban, az alkalmazásának módjait, eszközeit illetően is. 

A körülményeket vizsgálva elég meglepő eredmények születtek. A vállalatvezetők java pozitívan nyilatkozott az általuk alkalmazott belső információcsere kapcsán, méghozzá úgy, hogy nem állnak megfelelő eszközök a birtokukban a monitorozásra. Ettől függetlenül ideálisnak ítélték meg döntő többségben, sőt állításuk szerint torzulásmentesen jutnak el a dolgozókhoz a létfontosságú információk is. 

Jól tudják, hogy mennyire fontos a hatékony kétirányú, mérhető információáramlás, mégsem elég befogadóak egy korszerűbb, digitális megoldásra. Pedig a megvalósítása sem okozna nehézséget, mivel nem járna extrém beruházási költséggel, sem nagyobb mértékű anyagi ráfordítással. 

A cégvezetők nagyobb hányada általában nem is tud a félreértésekről, pletykákról, a kérdezettek körében 12% vallotta, hogy nem történt ilyesmi korábban. Ezeknek a cégeknek a többsége fizikai munkásokat foglalkoztat. 

Faliújság helyett digitális megoldás

Az elmúlt időszak nehézségei is megtanítottak minket arra, hogy nem árt felkészültnek lenni a jövőbeli váratlan helyzetek kapcsán, így elkerülhetetlenné vált a korszerűbb megoldások bevezetése. A személyes informálás helyett sokkal célravezetőbb a digitális csatornák kiaknázása, amely nem irodai környezetben is hatékonyan alkalmazható.