A verseny utáni ellenőrzésen kiderült, hogy Lando Norris és Oscar Piastri autóján a padlólemez középső kopórésze a szabályosnál jobban elkopott: a mért vastagság egyik esetben sem érte el a kötelező 9 millimétert. Norris autóján 8,88 és 8,93 mm-es értékeket mértek, míg Piastri gépén 8,96 és 8,74 mm-t. Ez automatikus kizárást jelent, az FIA pedig nem fogadta el a McLaren érvelését, amely a szokatlanul erős pattogással és a korlátozott edzéslehetőségekkel próbálta magyarázni az eltérést.
A helyszíni beszámolók szerint a McLaren garázsánál pattanásig feszült volt a hangulat. Elterjedt, hogy Norris az üzemanyag-fogyás miatt lassított le a futam végén, ám később kiderült, ez nem állta meg a helyét – a kizárás miatti csalódást azonban ez sem enyhítette.
A kizárások teljesen átrendezték a dobogót: a győzelmet Max Verstappen kapta meg, mögötte George Russell és Andrea Kimi Antonelli (mindketten Mercedes) végeztek. A pontejtés is ennek megfelelően módosult, és a holland versenyző egy teljes futamgyőzelemnyi előnyt ledolgozott hátrányából.
A világbajnoki tabella élén így továbbra is Norris áll 390 ponttal, Piastri és Verstappen pedig holtversenyben követik 366–366 ponttal. A konstruktőri bajnokságban a McLaren már korábban bebiztosította a címét, de a mögötte zajló csata tovább éleződött.
A Las Vegas-i Nagydíj pontszerzői a McLaren-kizárás után:
Max Verstappen (Red Bull)
George Russell (Mercedes)
Andrea Kimi Antonelli (Mercedes)
Charles Leclerc (Ferrari)
Carlos Sainz (Williams)
Isack Hadjar (Racing Bulls)
Nico Hülkenberg (Kick Sauber)
Lewis Hamilton (Ferrari)
Esteban Ocon (Haas)
Oliver Bearman (Haas)
A botrányos hétvége tehát nemcsak a McLaren számára jelentett súlyos csapást, hanem új lendületet adott a világbajnoki küzdelemnek is – az idény hajrája így minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkezik.


