Szerencsére ezek a kiegészítők ma már többféle stílusban, nagyságában kaphatóak, így léteznek egészen apró, asztali változatok, valamint akár kétméteres roll-upok is. Ebben az írásunkban eláruljuk, hogy melyik a legtöbbet választott méret, emellett tanácsokat adunk a tervezéssel, elhelyezéssel kapcsolatban is.
A leggyakoribb méretek
A Plakát Nyomda roll-upjai között a legtöbbet választott méret kétségkívül a 85 x 200 cm-es, amely nem véletlen az egyik leggyakrabban vásárolt nagyság. Ennek a változatnak a szélességét könnyen lehet kezelni, nem foglal túl sok helyet, ráadásul a magassága éppen elég látványos ahhoz, hogy bárki bárhonnan meglássa és felismerje azt.
Gyakori jelenség, hogy egy nagyobb rendezvényen ebből 3-4 darabot is elhelyeznek belőle egymás mellett, ami igen modern és figyelemfelkeltő megoldás. Fontos azonban, hogy a tervezés során ügyeljünk a megfelelő szöveg és grafika arányra, ami nagyjából 70-30 százalékot jelent.
A másik gyakori méret a 100 x 200 cm-es, amivel főleg sajtótájékoztatókon és színpadokon találkozhatunk. Mivel a nagyobb felületre bőven fér szöveg és grafika, így már messzebbről is látszik, hogy ezt bizony érdemes meglesni. Amennyiben valaki ezt választja a vállalata számára, akkor érdemes az 50-50 százalékos arányt követni, ami a kép és a szöveg mennyiségét illeti.
Tippek a megfelelő roll-uphoz
Tulajdonképpen mindegy, hogy mekkora változatot választunk, a roll-up szinte mindig hatékony reklámeszköznek számít. Akár bentre, akár kintre akarjuk tenni, érdemes a rendelés során jelezni, hogy hol akarjuk majd használni. A kültéri esetében ugyanis strapabíróbb állványra lehet szükség, emellett a gyártók ügyelnek arra is, hogy megerősített és lesúlyozható lábakkal készítsék a tartókat.
Emellett lehetőségünk van kétoldalas roll-upok rendelésére is. Ennek előnye, hogy a járókelők mind a két oldalról látják a reklámunkat, nem kell azon gondolkodni, hogy milyen elhelyezés lesz a legjobb választás. Egyszerűen kitesszük, és mindenki, mindenhol látni fogja.
A profi roll-up kérdése
De vajon hogyan lesz a reklámeszköz tökéletes stílusú, kinézetű, tervezésű? Szerencsére az internet világában bőven találunk olyan szolgáltatókat, akik a legmagasabb minőséget képviselik.
A modern géppark és a több évtizedes tapasztalat azonban elengedhetetlen ahhoz, hogy a marketinges célokat szolgáló plakát valóban hatásos legyen. A legtöbb helyen már tervezésben is tudnak segíteni, tanácsot adnak azzal kapcsolatban, hova és milyen szöveg és grafika kerüljön.