Veszélyben a műegyetem
				Sürgős vizsgálatot követelt kedden Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a főpolgármestertől, amiért a szakértői javaslatok ellenére a metróépítés kivitelezői nem tettek meg mindent a Műegyetem épületének süllyedésének elkerülésének érdekében, 
									
						
			2008. október 14. kedd 12:09 - Hírextra
			
			
			
			
			
			
		 
		
				Tarlós István, a képviselői irodaházban tartott  sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: felháborító az előkészületlenség, ami a 4-es metró építése körül zajlik, sorozatos fiaskóknak lehetünk tanúi; nem elég, hogy az építkezés pénzügyi finanszírozása is kétséges, már ötödik alkalommal állt le az építkezés.
    A Fidesz fővárosi frakcióvezetője azt mondta: a Gellért tér mellett lévő Műegyetem vegyészmérnöki és biomérnöki karának "Ch" épülete eddig 55 millimétert süllyedt, csempék, falak repedtek meg, de mára a tartófalak és oszlopok is megrongálódtak, és amint az épület süllyedése eléri a 65 millimétert, a helyzet kritikussá válhat.
    Tarlós István szerint a szakértők időben figyelmezettek arra, hogy egy úgynevezett "beton paplant" kellet volna a több mint 100 éves épület alá építeni, és ez 800 millió forintba került volna. A megtakarítás miatt most fizikai károkat okoznak, nem beszélve az építkezések leállásából eredő károkról.
    Az ellenzéki politikus szerint a peronszerkezetbe azonnal belső tartóoszlopokat kell építeni, és ez 7-8 hetet is igénybe vehet, ugyanis csak így lehet megmenteni a Műegyetem "Ch" épületét.
    A frakcióvezető szerint a főváros vezetése sem mentes a felelősség alól, ugyanis az építtető nem alkalmaz független elemző mérnököt, a BKV felügyelőbizottsága pedig úgy látja el az ellenőrzést, hogy abban egyetlen mérnök sincs. A felkért külső szakértő cég véleményét pedig nem veszik figyelembe.
    Megjegyezte, a 4-es metró építése során a Keleti és Kelenföldi pályaudvar között 684 épület került veszélybe, ebből hármat kiemelten kezeltek: az egyik a Kálvin téri templom, a másik a Műegyetem "ch" épülete, a harmadik pedig a Corvinus egyetem északnyugati sarka. Hozzáfűzte, az eddigi tapasztalatok alapján számítani lehet arra, hogy a Corvinus egyetemnél is problémák keletkeznek, ha odaér az építkezés.
    Tarlós István elmondta azt is, a Budafoki út felől komoly vízbetörések nehezítik a munkát, ami tovább súlyosbíthatja a metróépítés helyzetét.
							
Forrás: MTI