2024. május 2. - Zsigmond

Nem működik a BKV-járműveken a klíma

Az elmúlt napokban Budapesten a hőmérséklet elérte a nyáron megszokottat, napközben tartósan meghaladja a 25 fokot. Mivel ebben a nyárias időjárásban már egyértelműen indokolt, a VEKE tagjai ellenőrizték a budapesti tömegközlekedés járművein működő klímab
2008. május 27. kedd 11:46 - Hírextra
A Combinók klímaberendezéssel történő felszerelését már a járművek gyártásakor egyesületünk kezdeményezte, akkor a BKV korábbi menedzsmentje egyértelműen elutasító volt javaslatunkkal szemben. A teljes értékű légkondicionálásról 2007-ben ismét megtett javaslatunkat követően – a BKV menedzsment ismételt ellenkezése miatt a Főpolgármester közbenjárásával – megszületett döntést ezúton is üdvözöljük. Örömmel látjuk, hogy a negyven villamosból a levél írásakor 32 már rendelkezik klímaberendezéssel.

Sajnálatos módon azonban a klímaberendezéssel felszerelt járműveknek tegnap csak mintegy felén működött a légkondicionáló. A járművek másik felén szintén nem volt teljes értékű a klímaberendezések működése, ugyanis két, Nyugat-Európában természetes kiegészítő elem a légkondicionáló berendezésekkel együtt nem került bevezetésre:

A Combinók alkalmasak lennének arra, hogy az utasmozgás befejeztével automatikusan becsukják az ajtót, így elkerülve, hogy a jelzőlámpák miatt a megállóhelyen történő várakozás alatt teljesen átszellőzzön a villamos (ez télen, a fűtési időszakban is hasonló problémát jelent).

Átmeneti, tavaszi-őszi időjárásnál előnyösek a nagyobb nyitható ablakfelületek, melyek a villamosokra beszerelésre kerültek. Azonban, ahogy ez a Volvo-buszokon működik, a nyári időszakban, a légkondicionáló berendezés működése idején ezeket az ablakokat zárhatóvá kellene tenni, hiszen a meleg miatt kinyitott ablakok igencsak rontják a klímaberendezések hatékonyságát.

Sajnálattal tapasztaltuk, hogy a Combino-villamosoknál tapasztalható használati aránynál is rosszabb a helyzet a mára klímaberendezéssel szinte teljes egészében felszerelt (150 buszból 4 járműben nincs még klíma) Volvo-flotta esetében. A csuklós autóbuszokban a vizsgált járműveknek kevesebb, mint negyedén működött a klímaberendezés a tegnapi 28 fokos külső és a kis ablakok miatt jellemzően 34-35 fokos belső hőmérséklet ellenére. Szintén csak egyes járművekben működik a klímaberendezés az alvállalkozók által üzemeltetett és klímaberendezéssel felszerelt Alfa Localo típusú járművek (pl. 14-es, 30-as, 114-es, 120-as, 147-es, 170gy, stb. vonalak) esetében is, ahol a járművezetők elmondása szerint az alvállalkozó érdekeltségének hiányából fakadhat a klímaberendezések üzemeltetésének szüneteltetése. Ha az alvállalkozói szerződésekben ez a kérdés valóban nincsen rendezve, akkor ezt véleményünk szerint sürgősen pótolni kell.

Arra kértük a BKV vezérigazgatóját, hogy a buszok és villamosok klímaberendezéseinek működőképessége, illetve járművezetők általi működtetése és a Combino-villamosok klímaberendezéseinek javasolt módon történő hatékonyságjavítása érdekében intézkedjen.

Kiadó: Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
Forrás: MTI-OS
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását