Kétmillió forintra bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Veritas Gold nevű ásványvíz gyártóját a termék megtévesztő reklámozása miatt. Az Aquarius-Aqua Kft. az indoklás szerint nem hirdethette volna az innivalót "A legkiválóbb íz-díjas ásványv
2007. március 22. csütörtök 20:27 - Hírextra
Az ásványvíz 2006 júniusában díjat nyert Brüsszelben a Nemzetközi Íz és Minőségi Intézet versenyén, ezután kezdték a terméket reklámozni a "Világ élén" szlogennel. A GVH szakértői viszont úgy gondolták, hogy a víz nem állhat a világ élén, mert a brüsszeli megméretésen nem került a legjobbak közé, vagyis a háromcsillagos kategóriába - csak két csillagot kapott a díj angol megnevezése szerint. Emellett a versenyen mindössze 25 terméket indítottak, és ennek alapján nem lehet világviszonylatban véleményt mondani - derül ki a GVH csütörtöki közleményéből.
A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a társaságot most először marasztalták el versenyfelügyeleti eljárásban, illetve a kifogásolt hirdetést még az eljárás kezdete előtt önként felfüggesztették.