Tavaly nem a ruha tette az embert
Tavaly mintegy 1,4 százalékkal kevesebb vásárló 3 százalékkal kevesebb ruházati cikket vásárolt, az értékesítésből származó forgalom értéke azonban 3 százalékkal nőtt az előző évhez képest - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet magyarországi ruházat
2007. február 23. péntek 12:20 - Hírextra
A GfK közleménye szerint 2005-höz képest csak felső- és munkaruházati termékekből vásároltak nagyobb mennyiséget a háztartások, a többi kategóriában csökkent a megvásárolt termékek száma. A ruházati piacon 2006-ban több új üzletlánc és néhány divattervező üzletház jelent meg, a kínálat növekedése mellett azonban az értékesített mennyiség csökkent.
Értékben a forgalom 3 százalékkal nőtt, a fogyasztói átlagárak átlagosan mintegy 6 százalékos emelkedése nyomán. A felmérés szerint a legnagyobb veszteséget a sportruházati kategória szenvedte el: a vásárló háztartások számának mintegy 3,1 százalékos visszaesése mellett mintegy 15 százalékkal csökkent a vásárlások mennyisége.
Az egyes szegmensek értékbeli forgalmát tekintve a bébi- és a sportruházati kategória visszaesett, ám az alsóruhák és a kiegészítők vásárlásából adódó értékforgalom az átlagárak jelentős - 11, illetve 10 százalékos - emelkedése következtében nőtt.
A közlemény szerint a háztartások vásárlásaik mintegy 23 százalékát akciók idején bonyolítják le. Ez az arány 1 százalékponttal több, mint a 2005. évben mért szint. A teljes ruházati forgalom csatornatípusok közötti megoszlását tekintve megfigyelhető, hogy a piac a láncba szerveződött kereskedelem irányába mozdult el, az utcai árusok szerepe 3 százalékponttal esett vissza 2006 során. A sportruházati boltok szerepe 2 százalékponttal, míg a márkaboltok súlya 1 százalékponttal nőtt 2005-höz képest a háztartások vásárlásai alapján.
Forrás: MTI