2024. június 3. - Klotild

Hiúság: amikor a férfi pózol a plakátokon

Mostanában elszaporodtak a félmeztelen férfi reklámok, Réz András szerint ezen semmi meglepő sincsen. Ezek a képsorok a hiú férfiaknak készülnek, s nem a nőknek. A HírExtra a filmesztétával beszélgetett.
2009. július 14. kedd 08:29 - Kővári Adrienn
Ahhoz már hozzászokott az ember, hogy a nőket, a reklámok előszeretettel használják, hogy a segítségükkel mindenféle terméket könnyűszerrel eladjanak. Ráadásul a szép női testeknek, akik éppen egy ruhát, esetleg egy italt reklámoznak, nemcsak a férfiak örülnek, hanem a nők is. Mindkét nem egyaránt leteszi mellettük, és így a termékek mellett is a voksukat. De mi a helyzet a férfiakkal?

Egyre többen bukkannak fel a szakmában, s ma már nemcsak a férfi modellek szerepelnek reklámokban, hanem a sztárokat is előszeretettel használják. A reklámozók meglátták, hogy bizony abban is van pénz, ha dögös pasikkal szeretnének ezt-azt eladni. Egyrészt a nők örömmel veszik az ilyen próbálkozásokat, de egyre több férfi is bedől ezeknek a képsoroknak. Így felkeresik az adott üzletet, s megveszik a reklámozott terméket.



Még régebben a férfias férfi számított a reklámpiac királyának, addig ma már inkább a vicces pasik kerültek az előtérbe, de ezzel párhuzamosan háttérbe is szorultak. Ha bekapcsoljuk a tévét, vagy körbe nézünk az utcán, láthatjuk, hogy egyre kevesebb férfi szerepel a hirdetésekben. A reklám piac inkább a nőket, a családanyákat szólítja meg, s ehhez nem szükségesek a férfiakkal teletűzdelt képsorok.

A HírExtra felkereste Réz András filmesztétát, aki elmesélte, hogy kiknek is szólnak pontosan a férfiakról szóló reklámok.

A legtöbb pasi hiú

Sztárok a plakáton
Külföldön már bevett szokás, ezért meg sem lepődik az ember, amikor David Beckham szinte teljesen meztelenül néz le ránk a ház faláról. Egy reklám kedvéért a nők is sokat bevállalnak, például Eva Mendes is vetkőzött már félmeztelenre egy farmer kedvéért. A Calvin Klein előszeretettel alkalmaz sztárokat a legújabb kollekciójának a népszerűsítéséért.
„Egyértelműen a férfiaknak készülnek ezek a reklámok, a nőkre semmilyen hatással sincsenek. Maximum megnézik őket, s elkönyvelik, hogy mennyire jól kidolgozottak az izmaik, de ennél több nem történik, nekik ezt nem lehet eladni. Ezek a reklámok a nárcisztikus férfiaknak szólnak, hiszen köztudott, hogy sok órát szeretnek eltölteni a tükör előtt, s ilyenkor illegetik magukat, nézik a bicepszüket. Ezért is járnak le az edzőtermekbe. Tévedés, hogy ilyenkor a nőknek akarnak tetszeni, valójában maguk között versengenek” – mesélte Réz András a HírExtrának.

Talán ezen elsőre sokan meg is lepődnek, mert egy jó kiállású férfi akár ösztönözheti is a nőket, hogy az adott terméket megvásárolják a párjuknak. De úgy tűnik, ahogy a nők is maguk közt versengenek, úgy a férfiak is.

A filmesztéta még hozzátette, hogy két típusa létezik a reklámokban szereplő férfiaknak, az egyik az unalmasabb típus, aki bankokat, hiteleket kínál, míg a bohókásabb kapja meg a sör reklámokat. Az első inkább az apa típus, míg a második a teljes önállóságról árulkodik, aki jelenleg élvezi az életét. S emellett vannak az olyanok, amik a félmeztelen férfiakhoz nyúlnak. Ilyen lehet egy borotvahab, vagy egy dezodor reklám. A legtöbb férfi késztetést érez a termékek iránt, mert szeretnének ők is úgy kinézni, mint a filmben szereplő ember.

A nők máshogyan működnek, őket nem lehet megvásárolni a meztelen testekkel, ez őket nem ösztökéli. Megnézik, tetszik nekik, de ennyi. A férfiakat már annál inkább izgatja.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását