Túterheltek a diákok! - közlemény
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) javasolja a kötelező érettségi vizsgatárgyak számának csökkentését öt helyett három kötelező vizsgatárgyra. Kifogásolható az érettségiző diákok teljesítményének minősítése.
2008. május 6. kedd 11:54 - Hírextra
Az érettségi vizsga célja kizárólag annak megállapítása, hogy a vizsgázó felkészült-e a felsőoktatási intézményekben folyó tanulmányok megkezdésére.
Felesleges a gyerekeket arra kötelezni, hogy öt tantárgyból tegyenek érettségi vizsgát, amikor a felsőoktatatási intézmények csak egy vagy két érettségi vizsgatárgyat jelölnek meg felvételi követelményként.
A középiskolának a tizenegyedik-tizenkettedik évfolyamon a kötelező vizsgatárgyból biztosítania kell, hogy a tanuló - választása szerint - mind a középszintű, mind az emelt szintű érettségi vizsgára fel tudjon készülni. Ilyen rövid idő alatt nem lehet öt tantárgyból felkészíteni a tanulókat, ezt bizonyítja az is, hogy sok diák jár iskolán kívüli fizetős érettségire felkészítő tanfolyamra.
A javaslat értelmében a jelenlegi négy kötelezően előírt és egy szabadon választható (de kötelező) vizsgatantárgy helyett a tanulóknak csak két kötelezően előírt és egy szabadon választott vizsgatárgyból kell letenni az érettségit.
A kötelező érettségi vizsgák számának csökkentésének előnyei:
A diákok alaposabban fel tudnak készülni a felsőoktatási intézmény által megkövetelt vizsgatárgyból;
Kevesebben fognak kimaradni (lemorzsolódni) a középiskolákból;
Többen fognak emeltszintű vizsgát tenni;
Többen fognak középiskolába járni és sikeres érettségi vizsgát tenni;
Több idejük marad a diákoknak, hogy szert tegyenek megfelelő gondolkodási és tájékozódási képességre, ismereteik rendszerezésére és gyakorlati alkalmazására;
Több idejük marad testmozgásra, önművelésre, kikapcsolódásra, fiatalságuk megélésére;
Jelentősen csökken az érettségi vizsgák lebonyolításra felhasznált összeg.
Kifogásolható az érettségiző diákok teljesítményének minősítése is (diszkrimináció).
Jogszabály értelmében a vizsgázó teljesítményét a pontszámok százalékban és osztályzatban történő kifejezésével kell minősíteni. Ez azt jelenti, hogy van 82 százalékos ötös tanuló és van 95 százalékos ötös tanuló, illetve lehet 40 százalékos közepes tanuló és lehet 50 százalékos közepes tanuló.
Véleményünk szerint ez értelmezhetetlen megkülönböztetése az azonos osztályzatot kapott tanulóknak. A százalékos minősítés bevezetésére azért volt szükség, hogy biztosított legyen a differenciált felvételi döntés lehetősége, tehát az egyes felvételizők teljesítménye közötti tényleges különbség megfelelően kifejezésre juthasson de felesleges ezt osztályzattal is megtoldani.
Javaslat: A diszkrimináció kiküszöbölése érdekében meg kell szüntetni a vizsgázók teljesítményének osztályzattal történő kifejezését. Vagy százalékos minősítés vagy osztályzat!
Forrás: MTI-os
Az általános iskola alsó tagozatában ne osztályozzuk a gyerekeket!
Aztán ne is kelljen vizsgázniuk csak három tárgyból, majd később ezt a hármat is szüntessük meg. Sőt ne is kelljen iskolába járniuk ott úgyis csak a tanárokat verik azért meg kár oda járniuk. Inkább ha elérik a 18 éves kort mindenkiből legyen bankigazgató milliókért!!!! Addig meg támogassuk őket, hogy minden hétvégi bulin eszméletlenre tudják inni, és hülyére tudják drogozni magukat, szegény túlterhelt gyerekek!!!