Szekeres Imre csütörtökön este a kórházban meglátogatta a vadászpilótát.
Peszeki Zoltán eddig több mint ezer órát repült, ennek mintegy negyedét MiG 29-esen. Az őrnagy oktatópilótaként is dolgozik, egy MiG 29-esnél kisebb gépen, az L39-esen. Peszeki Zoltán rendszeresen részt vett légi bemutatókon is.
A vadászgép csütörtökön 15.09 órakor szállt fel egy légiharc gyakorlására. A gyakorlás közben úgynevezett alacsony áthúzást kellett végrehajtania a repülőnek, ami azt jelenti, hogy körülbelül egy méter magasságig a földre süllyed a gép, és utána ismét emelkedik. Az áthúzás után, tehát amikor már a kifutópálya vége felé haladt, a repülő az emelkedés közben ismeretlen okból megült a betonon, majd újra visszapattant a levegőbe. A pilóta ekkor katapultált. A gép ezt követően ismét fölpattant betonról, majd a repülőtér kerítése mellett húzódó 44-es utat súrolva, az úttól mintegy 25-30 méterre széttört és meggyulladt.
Az MTI tudósítója pénteken a repülőbaleset helyszínén azt látta, hogy a területet fegyveres őrök felügyelik, a 44-es úton a forgalom zavartalan, a repülőgép roncsai mellett nem engednek senkit sem megállni. Még tart a roncs darabjainak elszállítása a helyszínről.
A távirati iroda hivatalosan meg nem erősített információi szerint a harci gyakorlatot végző vadászgép felfegyverkezve repült.