Pályák, csapatok, pilóták – tudjon meg mindent az idei Forma-1-es szezonról!

Az idei lehet minden idők egyik legizgalmasabb Forma-1-es szezonja a szakemberek szerint. Pilóták, csapatok, pályák, esélyek – a HírExtra összeszedte mindazt, amit tudni kell a 2009-es idényről.

Bajban van a McLaren, száguld az újonccsapat, fogadkozik a Ferrari – vajon ki fog a legjobban kijönni a szabályváltoztatásokból? Meg tudja védeni nehezen megszerzett bajnoki címét Lewis Hamilton? Mi lesz a Ferrarival Jean Todt nélkül? Milyen hatással lesz a gazdasági válság az erőviszonyokra? Milyen újdonságokkal kecsegtet a záró futamként a naptárba került új sivatagi verseny?

Minden, amit tudhatunk a Száguldó cirkuszról

A legfontosabb szabálymódosítások 2009-ben
- a futamokon belül marad a régi szisztéma: az első 10 pontot, a második 8 pontot, a harmadik 6-ot kap (továbbá: 5-4-3-2-1)
- új aerodinamikai rendszer: teljesen új koncepció az első- és a hátsó terelőszárnyaknál
- visszatérnek a slick gumik, azaz a teljesen sima felületű abroncsok a Bridgestone szállításában
- megjelenik a hibrid-hajtási rendszer (KERS)
Ezekre a kérdésekre keressük a választ háromrészes sorozatunkban – az első felvonásban rögtön megismerhetik mind a tíz csapatot!

Újak és régiek, nagyok és kicsik, gyáriak és privátok – a tavalyinál kevesebbel, tíz csapattal indul el idén március 29-én vasárnap az Ausztrál Nagydíjjal a legújabb Forma-1-es gyorsasági világbajnokság. A címvédő Ferrarin kívül tehát kilenc alakulat építette meg az új szabályokkal harmonizáló gépét, melyek már mind-mind a szigorú új szabályok szerint készültek.

Hogy a radikális változások milyen hatással lesznek a bajnokságra most még csak találgatni lehet. A szakemberek amondóak, hogy a módosítások nem véletlen születtek meg, hanem mind az izgalom fokozására szolgálnak. Majd meglátjuk.

A legnagyobb érdeklődés természetesen a tavalyi vébé két élcsapatának autó bemutatóját (Ferrari, McLaren-Mercedes) övezte, s sokáig úgy tűnt, talán e két csapat találta el legjobban az új év követelményeit.



Többesélyes játszma

A HírExtra tippje a 2009-es konstruktőri világbajnokság végeredményére
1. Scuderia Ferrari Marlboro
2. BMW Sauber F1 Team
3. Vodafone McLaren Mercedes
4. ING Renault F1 Team
5. Brawn GP F1 Team
6. Red Bull Racing
7. AT&T Williams
8. Scuderia Toro Rosso
9. Panasonic Toyota Racing
10. Force India F1 Team
Csakhogy lassan előbukkantak a problémák. A McLaren-Mercedes egyik fő agya, a német Norbert Haug például be is vallotta nemrég, hogy elszúrták a legújabb ezüstnyíl fejlesztését: „Nem ott járunk, ahol szeretnénk…” – vallotta be a Mercedes mindenes vezetője.

A Ferrarinál nem az autóval van a gond, hanem a személyzettel: a 2007-ben már félig-meddig távozó Jean Todt most bejelentette, hogy minden munkakapcsolatot megszakít a maranellói alakulattal, és azok az idők is elmúltak már, amikor Ross Brawn atomfizikusi képességeit a Ferrarinál kamatoztatta – az angol zseni ma már saját csapatában, a Brawn GP-ben ügyködik.

Nem is akárhogyan! Az idény előtti tesztelések során ugyanis kiderült: a Hondából alakult privát istálló olyan kasztnit húzott a Mercedes-motor felé, mellyel – most legalábbis úgy néz ki – hosszú távon is fel tudják venni a versenyt akár a legjobbakkal is! Az utolsó teszten például nem kevesebb, mint fél másodperccel verte agyon a komplett mezőnyt. Alakul az F-1 talán eddigi legnagyobb meglepetése?

A "vörös bikák" meg a többiek


A többi csapatról is szóljunk néhány szót: a tavaly már a két nagyot is meggyötrő BMW és a Renault lehetnek még az idény meghatározó csapatai. Nagy kérdés még az osztrák energiaital-csapat, a Red Bull és a Toro Rosso szereplése, valamint a Toyota, a Williams és a Force India ereje is.

Tegyük hozzá: az igazán meglepő fordulat csak az lenne, ha nem a McLaren, Ferrari, BMW, Renault kvartettből kerülne ki idény végén a konstruktőri vébé cím győztese…

Kíváncsi a csapatok új konstrukcióira? Az alábbi videóból megismerheti a gyönyörű új autócsodákat!

A 2009-es Forma-1-es szezont beharangozó sorozatunk következő részeiben sok más mellett megismerkedhetnek a mezőny pilótáival és a vébé mind a tizenhét pályájával is!