Használjunk reklámtáblát, hogy kitűnjünk a tömegből!

Mivel ma már sokkal nagyobb a hangsúly az online marketingen, így az offline térben sokkal könnyebben ki tudunk tűnni. Éppen ezért érdemes megfontolni a reklámtáblák és az óriásplakátok használatát.

A felszerelés

Magától értetődő, hogy a reklámtábla hatékonysága lokális használat során mutatkozik meg leginkább. Ha van telephelyünk, székhelyünk vagy üzlethelyiségünk, akkor mindenképpen érdemes élni ezzel a reklámozási lehetőséggel. 

A táblák felszerelése sokszor nagyon bonyolult feladat, mert ahhoz, hogy jól látható legyen, magasra kell tenni. Ez általában a házak falát jelenti. Mindenképpen szakemberek bevonásával hajtsuk végre ezt a műveletet, akik alpinista technikával fogják rögzíteni a táblát, ami így stabilan áll majd új helyén, miközben a munkavégzés is biztonságos lesz. 

Hogyan tehetjük ki a reklámtáblát? - A kihelyezés szabályai

Az alapvető szabályokat a Reklámelhelyezési rendelet és a Településrendezési kódex tartalmazza. Ezeken kívül még az önkormányzatok saját hatáskörükben eltérhetnek ezektől a szabályoktól, de csak szigorúbban. 

Ennek az erélyes szabályozásnak az az oka, hogy néhány évvel ezelőtt rendkívül sok reklámtábla “nőtt ki a földből”, ami sok esetben a települések arculatának rovására ment. 

Közterületek esetében csak utcabútoron lehet reklámtáblát kihelyezni. Utcabútornak minősül:

- Utasváró

- Kioszk

- Közművelődési célú hirdetőoszlop

- Információs vagy egyéb berendezés

Érdemes azonban az önkormányzatok helyi rendeleteit is átböngészni, hiszen eltérhetnek az általános szabályoktól, valamint bővebben tudunk tájékozódni a településünk utcabútorairól. 

A lakott területeken kívüli, főutak mellett elhelyezett reklámtáblákra elsősorban a közlekedési szabályok vonatkoznak. Ebben az esetben a Magyar Közútnál célszerű érdeklődni.

2017 óta már nincs szükség építésügyi hatósági engedélyhez ahhoz, hogy reklámtáblát helyezzünk el közterületen, helyette településképi eljárást kell kezdeményezni a területileg illetékes önkormányzatnál, amelynek részletes szabályait minden esetben a helyi rendeletben kell keresnünk. 

A kivételek

A vonatkozó kormányrendelet kimondja azt is, hogy közterületen nem lehet ragasztással reklámot elhelyezni. Ez alól van néhány kivétel, ami nem minősül reklámozásnak. Ezek:

- A cégtábla

- Az üzletfelirat

- Egy vállalkozás által használatban lévő ingatlanon elhelyezett feliratok és grafikai elemek

- A kirakatokban elhelyezett gazdasági reklámok

- A járműveken feltüntetett reklámok

Láthatjuk tehát, hogy a szabályozás esetenként bonyolult is lehet, így mindenképp fektessünk hangsúlyt arra, hogy körültekintően járjunk el, és előzetesen tájékozódjunk a területileg illetékes önkormányzati hivatalban. A rendeletek módosulhatnak, így figyeljünk rá, hogy mindig az adott időpontban hatályos jogszabályi állapotot vegyük alapul.

A bürokratikus labirintus ellenére is a szakértők azt javasolják, hogy termékek vagy szolgáltatások bemutatására vegyük igénybe a reklámtábla adta lehetőségeket.