SEO: Az e-kereskedelmi sikerek kulcsa

Az online vásárlás népszerűbb, mint valaha. Az emberek különösen az elmúlt évek során szoktak hozzá az otthonról intézett internetes rendelések kényelméhez, aminek köszönhetően egyre több korábban csak fizikai boltként üzemelő üzlet költözött fel részben (vagy teljesen) az internetre. Ez természetesen minden eddiginél hevesebb versenyhez vezetett.

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás minden e-kereskedelmi webhely vagy webáruház stratégiájának nélkülözhetetlen eleme. A SEO teszi fellelhetővé egy online üzlet kínálatát a Google-on kereső felhasználók számára, és segíti kiemelni azt a versenytársak közül.

Ahhoz, hogy egy webáruház magas találati pozíciókban jelenhessen meg a releváns keresésekre, különféle keresőoptimalizálási módszereket és technikákat kell alkalmaznia. Íme néhány bevált taktika, amik segítenek ebben:

1. Használjunk strukturált adatokat

A strukturált adatok hasznos információkat kínálnak a weboldalak tartalmáról a Google és más keresőmotorok számára. Ezen információk egy része a keresőtalálatok között is megjelenhet, ami még vonzóbbá teheti azokat a felhasználók számára. Megjelölhetők többek között az árak, a pontozott értékelések, a készlet és más értékes adatok is.

Ehhez a Schema szabványt szokás használni, amihez érdemes a webhellyel foglalkozó webprogramozó segítségét kérni.

2. Optimalizáljuk a termékeinkről feltöltött képeket

A képek a webáruház SEO nagyszerű eszközei, éppen ezért fontos odafigyelnünk megfelelő feltöltésükre és optimalizálásukra. A rossz minőségű képek például sokat ronthatnak a felhasználói élményen, ami a keresőoptimalizálás lényeges szempontja.

Akárcsak egy házhoz rendelt fogás kiválasztásakor, az emberek más termékek vásárlásakor is szeretnék látni, hogy mire adják ki a pénzüket – lehetőleg nagy felbontásban, egyszerre több szögből is.

Törekedjünk arra, hogy a webhelyedre feltöltött képek fájlmérete ne haladja meg a 100 KB-t, de a minőségük se romoljon észrevehetően. A nagyobb fájlméretek lelassítják a weboldalak betöltését, ami szintén nem tesz jót a felhasználói élmények és a SEO-nak.

Nagyon fontos, hogy a képek „ALT” címkéjét is kitöltsük a releváns kifejezésekkel, mert csak így jelenhetnek majd meg a Google és más keresőmotorok képes találatai között.

3. Gyorsítsuk fel webhelyünket

A gyorsabban működő weboldalakat nem csak a felhasználók preferálják (akik hajlamosak néhány másodperc várakozás után távozni), hanem a Google is szívesebben emeli őket magasabb találati pozíciókba.

Íme néhány hasznos tipp egy webáruház felgyorsítására:

- Optimalizáljuk a képeket és csökkentsük a fájlok méretét

- Mellőzzük a felesleges beépülő modulokat

- Válasszunk gyors webtárhely-szolgáltatót

- Használjunk gyorsítótárazást – ez a visszatérő érdeklődők böngészését gyorsítja majd fel, ami különösen fontos, hiszen sokan még nem vásárolnak az első látogatásuk során

- Használjunk „lusta betöltést” – ez csak akkor tölti be a képfájlokat, amikor azoknak meg kell jelenniük a felhasználó képernyőjén

- Kérjük meg webprogramozónkat, hogy távolítsa el a webhely forráskódjának felesleges részeit

4. Optimalizáljunk mobilra

A Google már évek óta mobil-első indexelést használ, ami azt jelenti, hogy első körben a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja meg, és ez alapján is indexeli azok tartalmát. Erre azért van szükség, mert az online keresések nagy része már egy ideje mobilokon zajlik, és a keresőóriás kénytelen volt haladni a korral.

A mobil-első indexelés bevezetése óta minden webhelynek megfelelően kell működnie az okostelefonok böngészőiben is, különben alulmaradnak majd a találati listákon.

Egy új webáruház felépítésekor (vagy egy meglévő átalakításakor) mindenképpen reszponzív designt kell alkalmazni, ami automatikusan igazodik ahhoz az eszközhöz (telefon, laptop, asztali számítógép stb.), amin éppen megtekintik.

5. Ügyeljünk az URL szerkezetre

Az URL-ek (a weboldalak címei) fontos szerepet játszanak a felhasználói élményben, és egy e-kereskedelmi webhely keresőoptimalizálásában. Nem csak azt árulják el a látogatóknak, hogy mire számítsanak, miután rákattintanak egy hivatkozásra, hanem a keresőmotorokat is tájékoztatják az oldalak tartalmáról.

Kerüljük a feleslegesen hosszú URL-eket, amelyek számsorokat és véletlenszerű karakterláncokat tartalmaznak. Ha egy oldalon akciós okostelevíziókat sorolunk fel a vásárlóknak, akkor az URL lehet például „webaruhaz.hu/akcio/akcios-okos-tv”.