A jelentkezési folyamat - egyértelműnek kell lennie

Állást keresni nem egyszerű folyamat, mint ahogy kínálni sem az. Ha azonban  mindkét fél betartja az alapvető írott és íratlan szabályokat, a kereslet és a kínálat hatékonyabban találkozik. A munkavállalók hamarabb megtalálják álmaik állását és a munkáltatók is megnyugodhatnak, hogy a megfelelő embert találták meg a megfelelő pozícióra. Így lesz ez egy win-win szituáció, amiben mind a munkáltató mind az álláskereső nyertesként van jelen.

Ingyen hirdetés

A Lépés Magazin oldalán ingyenes lehetőség van a hirdetések feladására, így az állást kínálók számára is adott ez a lehetőség. Munka, job, állás – akárhogy is hívjuk, ugyanazt jelenti. Egy helyet, ahol dolgozunk, ahol munkánk ellenértékeként fizetést, pénzt kapunk. Sokan keresnek ma állást és sokan kínálnak is, egyes szegmensekben óriási a munkaerőhiány. Ahhoz, hogy munkáltatóként ránk találjanak az állást keresők, nem árt néhány szabályt betartani. Ezzel a magunk és a jelentkezők helyzetét is megkönnyítjük.

Így fontos, hogy az álláshirdetés felkeltse a figyelmet, hogy egyértelmű legyen a feladatkör leírása, a juttatások, fizetés, munkaidő, a felvételi követelmények. Ezen felül azonban van még pár dolog, amire érdemes figyelni. Ilyen például az egyértelmű jelentkezési folyamat. Ha ezt elmulasztjuk, vagy valamilyen zavar keletkezik a rendszerben, akkor hiába a tökéletes hirdetés, hiába várhatjuk az állásra jelentkezőket.

Az az egész folyamat fontos

De hogy mit is jelent ez? Írjuk le a hirdetésben az egész jelentkezési folyamatot. Hogy milyen módon lehet jelentkezni, mi ennek a határideje. E-mailt várunk? Postai úton való jelentkezést? Írjuk le egyértelműen, hogy mire van szükségünk. Mint ahogy azt is, hogy mi a határidő, illetve hogy hogy zajlik a jelentkezési folyamat. Interjúk? Képzés? Próbamunka? Mikor állhat munkába az új munkavállaló? Napok, hetek vagy hónapok múlva. Ezek a szempontok nagyon sokat számíthatnak a munkavállalók számára, így pontosan és egyértelműen fogalmazzuk meg a jelentkezési folyamatot is.