Már csak a burkolás van hátra a rakpart nagy részén

A terveknek megfelelően zajlik a város egyik elöregedett, és ezért üzemeltetési szempontból mára már kockázatossá vált ivóvíz-főnyomócsövének cseréje a pesti Duna-parton.

Az id. Antall József rakparton, valamint a Jane Haining rakparton is befejeződött a vezetéképítés, sikeres volt a nyomáspróba, és már csak a nyomvonal burkolatának helyreállítása van hátra. 

A Fővárosi Vízművek saját forrásból végzi a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezeték cseréjét. A Lánchídtól északra tavaly augusztus 23-án, délre pedig november 6-án kezdődtek a munkák. 

Így halad a Sentab-vezeték cseréje: 

Az id. Antall József rakparton, a Garibaldi utca és a Lánchíd között elkészült a vezetéképítéssel a Fővárosi Vízművek, és sikeres volt a nyomáspróba. Elkezdődött a nyomvonal burkolatának helyreállítása. 

A Jane Haining rakparton, a Lánchíd és az Erzsébet híd között ugyancsak befejeződött a vezetéképítés, továbbá megtörtént a sikeres nyomáspróba. A nyomvonal burkolatának helyreállítása a tervek szerint február 28-án, hétfőn kezdődik. 

Az Erzsébet hídi csomópontnál, valamint a Széchenyi rakparton (a Jászai Mari tér és a Markó utca között) idén április végén kezdődhetnek a munkák, és előreláthatólag 2022. negyedik negyedévében fejeződnek be. 

A régóta esedékes rekonstrukció a Fővárosi Önkormányzat pesti alsó rakpartot érintő projektjeivel összehangoltan valósul meg, ennek köszönhetően sokkal rövidebb a Budapesten élők és közlekedők számára kényelmetlenséggel járó lezárások ideje. A Vízművek szakemberei úgy szervezték a munkákat, hogy a forgalmi hatások csökkentése érdekében a Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhassanak az itt közlekedők, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják.

Forrás: BKK