A keresőoptimalizálás alapjai

A keresőoptimalizálás alapjainak megismerésével az online térben sokkal sikeresebbek lehetünk. Sőt mi több nélküli már nem is érhető el egy sikeres vállalkozás. Éppen ezért az alábbiakban a keresőoptimalizálással, vagy más néven SEO-val foglalkozunk részletesebben.

Mit is jelent a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás fogalma az angol Search Engine Optimization szakkifejezésből került átvételre, emiatt gyakran hivatkoznak rá, mint SEO.

A SEO valódi esszenciája abban rejlik, hogy egy webáruházat, vagy weboldalt úgy fejlesztenek, alakítanak egy adott kifejezésre, szóra, hogy a ma használt leggyakoribb kereső motorok minél jobb helyre tegyék az oldalt a keresési listában. Ezen a téren természetesen a legnagyobb keresőmotorok a Google, Firefox, Mozilla, Opera. A szakemberek azonban jellemzően a Google keresőjére igyekeznek optimalizálni, hiszen a legtöbben ezt használják. 

Ezen a téren a sikerhez a weboldal számos elemét kell úgy alakítani, hogy az a Google keresőmotorjának algoritmusához igazodjon és minél jobb eredményt produkáljon.

Miért fontos a SEO?

A keresőoptimalizálás azért nagyon fontos egy oldal szemszögéből, mert a vásárlások jelentős része kereséssel indul az interneten. Egy weboldalaknak pedig ebben a keresésben kell, minél jobban szerepelne.

Tehát aki a keresési lista alján helyezkedik el, az hátrányból indul a vevők elérésében, hiszen lényegében el sem éri az oldal a vevőket.

Kereső optimalizáló eszközök csoportosítása

A keresőoptimalizálás maga egy roppant összetett folyamat, ami már az alapoktól segíthet a siker érdekében. Keresőoptimalizálásra például már szükség lehet, amikor weboldal készítést Wordpress rendszerben végzünk, majd kiterjed a tartalom alkotásra, linképítésre, valamint a közösösségi felületek használatára.

A sikeres weboldal üzemeltetése érdekében érdemes szakértő segítségét kérni, ahol felmérik a meglévő oldalunkat, annak optimalizáltságát, illetve a konkurenciát is. Ezt követően pedig, már bevethető a keresőoptimalizálás fegyvertára, amit három nagyobb területre oszthatunk fel. Ezek név szerint a:

- tartalmi, vagyis on-page SEO

- linkek, hivatkozások építése, vagyis az off-page SEO és a

- technikai részek, vagy technical SEO.

On-page SEO eszközök

Az on-page eszközök segítségével a weboldalon belül javíthatjuk a jellemzőket, amiket a keresőmotorok figyelembe vesznek. Ebben a SEO eszköztárban sok minden beleférhet, mint például az oldal felépítése, mobilbarát verzió kialakítása, oldal tartalmi minősége, meta leírások, belső linkek használata. 

Off-page SEO

AZ úgynevezett off-page SEO túlnyúl a saját weboldal optimalizálásán, hiszen más oldalak, közösségi felületek szolgáltatásait is felhasználva javíthatja a helyezést. Ezen a téren hasznos eszközök lehetnek többek között a közösségi média felületek, hírlevelek, külső oldalról érkező linkek használata.

Technikai SEO eszközök

Végül, de nem utolsó sorban érdemes megemlíteni a technikai SEO eszközöket is, amik elsősorban a weboldal működésére, felépítésre és sebességére lehetnek hatással. Ennek oka, hogy egy lassabb oldalt a vevők hamarabb hagynak el.

Összegezve

A keresőoptimalizálás tehát egy összetett és így hosszú folyamat, ami főképp hosszútávon hozhat komolyabb sikert és eredményt weboldalunk számára.