Üzleti weblapok elengedhetetlen elemei

Egy új weboldal elkészítése mindig nagy kihívást jelent, mind fejlesztői, mind marketinges, mind megbízói oldalról. Egy olyan eszköz elkészítéséről van szó, amely a későbbiekben az online tevékenységek központja lesz. Itt kerül bemutatásra a vállalkozás, ide lesznek feltöltve a termékek, ide fogjuk terelni a forgalmat különböző csatornákon keresztül.

Egy új weboldal elkészítése mindig nagy kihívást jelent, mind fejlesztői, mind marketinges, mind megbízói oldalról. Egy olyan eszköz elkészítéséről van szó, amely a későbbiekben az online tevékenységek központja lesz. Itt kerül bemutatásra a vállalkozás, ide lesznek feltöltve a termékek, ide fogjuk terelni a forgalmat különböző csatornákon keresztül.

Rengeteg tényezőt kell figyelembe venni ahhoz, hogy egy a lehető legtöbb szempontnak megfelelő, a későbbiekben jól teljesítő, hatékony weboldalt kapjunk kézhez a folyamat végére. Azonban az nem elvárható, hogy laikusként a megbízó 100%-ig pontos elvárásokat fogalmazzon meg. A fejlesztő feladata, hogy végigvezesse a folyamaton az ügyfelet.

Ebben a bejegyzésben egy kis útmutatást szeretnék nyújtani abban, hogy konkrétabban meg tudd fogalmazni az elvárásaidat. Bemutatok néhány olyan tulajdonságot, funkciót, amellyel egy modern céges weboldalnak rendelkeznie kell. Kezdjünk is bele!

Egy üzleti weboldal kötelező elemei

Egyedi design

Reneszánszukat élik a weboldal sablonok, hiszen sokan szeretnének minél olcsóbban honlaphoz jutni. Azonban ennek az az ára, hogy egy sablon megjelenést kapnak, ami könnyen szembe jöhet a neten és semmilyen szempont szerint nincs a vállalkozásra és a célcsoportra szabva.

Épp ezért azt javaslom, hogy gondolj a weboldal készítés árára befektetésként. Ha most egy jobb designba többet invesztálsz az nagyon gyorsan megtérülhet.

Célcsoportra szabott szöveg

A megjelenés mellett az írott tartalomra is érdemes nagy gondot fordítani. Sokan nem is gondolják, hogy egy összeszedett, célcsoportnak szóló szövegezés mennyivel megnövelheti a konverziós rátát.

Reszponzivitás

Ma már többet netezünk a hordozható eszközeinkről, mint asztali gépekről. Alapvető elvárás, hogy mobilon, vagy tableten is igényesen jelenjen meg a weboldalunk.

Biztonságos infrastruktúra

Rengeteget tehetünk azért, hogy megnöveljük weboldalunk biztonságosságát, stabilitását. Ilyen többek közt egy megbízható tárhelyszolgáltató választása, automata biztonsági mentések beállítása, SSL tanúsítvány telepítése, vagy kétfaktoros hitelesítés beállítása.

Logikus oldaltérkép és navigáció

Fontos, hogy mind a látogatók, mind a keresőrobotok könnyedén navigálhassanak a weboldalon. Amennyire csak lehet logikussá kell tennünk a navigációt és néhány kattintással elérhetővé kell tenni a legtöbb aloldalt.

Analitikai eszközök

Honnan is tudhatnánk, hogy hogyan teljesít a weblap, ha nem tudjuk mérni az azon zajló folyamatokat? Az olyan ingyenes analitikai eszközök telepítésével, mint a Google Analytics, vagy a Google Search Console egyszerűen átláthatóvá válik a weblap teljesítménye.

Javaslatok a tartalomra

A weboldal tartalma szempontjából van néhány klasszikusnak mondható aloldal típus, ami az üzleti weboldalakon szinte mindig helyet kap. Ejtek ezekről is néhány szót.

Egyértelmű, hogy szükség van egy központi főoldalra, ahol a legfontosabb információk feltüntetésre kerülnek (üzleti információk, termékek, értékajánlat, stb.).

A kapcsolat oldal is kihagyhatatlan, itt kapnak helyet a kapcsolatfelvételi lehetőségek.

A rólunk elnevezésű oldalon tüntetjük fel a vállalkozás adatait, történetét és a kollégák is bemutatásra kerülnek.

A referenciák oldalon természetesen a korábbi munkák, portfólió kap helyet.

A termékek, vagy szolgáltatások oldalon egyesével listázásra kerülnek legalább a legfontosabb termékek és szolgáltatások.

Dióhéjban ezek azok a legfontosabb funkciók és tartalmak, amelyeket egyetlen új weblap elkészítése során sem hagynék ki. Remélem segítségedre volt ez a rövid összeállítás abban, hogy konkretizáld elképzeléseidet.