Rohamosan fejlődik a digitális egészségügy

Vitathatatlan, hogy a pandémia egy hatalmas löketet adott az egészségügy fejlődésének a világ fejlettebb pontjain, így hazánkban is. Megnőtt az igény az online egészségügyi szolgáltatások iránt, amelyek többek között időt spórolnak meg az orvosoknak és a betegeknek egyaránt.

Nézzük meg a digitális egészségügy fejlődését, melynek egyik kiváló példája a T-DOC egészségplatform!

Gyerekcipőben a telemedicina

A telemedicina, azaz a távorvoslás története két évszázaddal ezelőttre, a távíró korára nyúlik vissza. Ebben az időszakban a távíró készülék segítségével továbbították az orvosi javaslatokat a betegek felé. Majd megjelent a telegráf és röviddel utána a telefon is, amely a mai napig nagy szerepet tölt be az egészségügyben. 

Ezt követően már elterjedtek azok a technológiai megoldások, amelyek lehetővé tették a röntgenképek és a részletes diagnózisok továbbítását is a kórházak között. 

Fejlődő infokommunikációs technológiák az egészségügyben

Az internet megjelenése olyan hatással volt életünkre, mely jelentős változásokat hozott a társadalomban és a kultúrában egyaránt. Megváltozott az emberek mindennapi élete, átformálta a szokásokat és az életmódot is. Természetesen ezzel egyidejűleg megjelentek a kezdetleges megoldások az egészségügyben is, amelynek köszönhetően létrejött a digitális egészségügy. 

De mit is jelent ez a fogalom pontosan? Röviden úgy tudnánk összefoglalni, hogy létrejött egy olyan online tér, ahol tárolhatók az elektronikus dokumentációk, amelyek hozzáférhetőek az orvosok és betegeik számára egyaránt. 

A mesterséges intelligenciának köszönhetően lehetőségünk van online orvosi konzultációra, egyre elterjedtebbek az online chatbotok, ahol választ kaphatunk egészségügyi kérdéseinkre. A telemedicina és az online konzultáció hozzájárul ahhoz, hogy időt és pénzt spóroljunk meg, azonnali segítséget kapjunk. 

Digitális egészségügy szolgáltatások

A koronavírus járvány még magasabb szinte emelte az elektronikus egészségügyi szolgáltatásokat, mint ezelőtt. Az orvosok és a páciensek szívesen kerülik a fizikai kontaktust olyan indokolt helyzetben, amikor az orvos interneten és telefonon keresztül tanácsokkal és javaslatokkal tudja ellátni a beteget. 

A legnépszerűbb digitális szolgáltatások közé tartozik az egészségügyi hotline, ahol egészségügyi végzettségű, szakmailag kompetens munkatársak a panaszok alapján a megfelelő szakorvoshoz irányítják a pácienseket. Ezután a folyamat következő lépése egy telefonos orvosi konzultáció vagy egy videókonzultáció, ahol már az adott szakterülethez értő orvossal beszélhetünk előre egyeztetett időpontban. Ilyenkor lehetőségünk van előző diagnózisok feltöltésére, továbbítására az orvos felé, hogy másodvéleményt, vagy pontos információt kapjunk egészségi állapotunkkal kapcsolatban. 

A 21. század egyik leginnovatívabb egészségplatformja a T-DOC, amely magában hordozza a telemedicina és a hagyományos orvoslás előnyeit is. A T-DOC egészségplatformon keresztül lehetőségünk van a digitális egészségügy szolgáltatásait igénybe venni, majd indokolt esetben járóbeteg beutalót és útmutatást kapni további teendőinkkel kapcsolatban.

Összegzés

Az információs technológia fejlődésének köszönhetően létrejött a telemedicina, ami egy olyan innovatív egészségügyi ellátási forma, ahol digitális eszközökkel támogatják a betegellátást. Ebből adódóan csökkennek a fizikai találkozások az orvos-páciens között, a szakemberek időt spórolhatnak meg, hiszen csökken a dokumentációkezelésre fordított idő, így nő a betegellátásra fordított, valóban szakorvost igénylő idő mennyisége. Ha online orvosi segítséget szeretnénk igénybe venni, érdemes első körben a T-DOC-hoz fordulni.