Hogyan válasszunk jó SEO szakembert?

Sokszor merül fel a netán jogos kérdés azok részéről, akik weboldalt, webáruházat szeretnének indítani: hogyan ismerhetünk fel egy jó SEO szakembert? Sokszor gondolkodtunk már ezen a témán, mire rájöttünk a válaszra.

Mik a fő ismérvek?  

Egy csapat marketingessel beszélgettünk a témáról, akik alapnak a Gremmédia idevágó cikkét ajánlották.

Az alábbi pontokban azt mutatnánk be, hogy mik a fő ismérvei egy jó SEO szakértőnek.

Profi eszközöket használ

Felejtsük el azt, hogy valaki igazán nagy keresőoptimalizálási nagyágyú lehet úgy, hogy nem ismeri a legjobb SEO eszközöket. Ilyen lehet például a SEMRush, vagy pedig a SEOPOWERSUITE. Ezek a fizetős eszközök pontosan megmutatják, hogy egy weboldal hogyan ingadozik a találati listán egy adott kulcsszóra, az időintervallum függvényében.

Ilyenek nélkül csak találgatni lehet. Mindig kérdezzünk rá, hogy használnak-e ilyet.

Pontosan tisztázza a részleteket

Ha egy SEO szakértő nem tisztázza pontosan a részleteket, az már eleve nagyon nagy probléma lehet. Ez azt jelenti, hogy megpróbál a fejünkre játszani. Titkolja a részleteket. Vannak esetleg rejtett költségek. Nagy vigyázzunk az ilyenekkel, mert akár pórul is járhatunk, elég könnyedén! Mindig tartsuk szem előtt, hogy nekünk mire lenne szükségünk pontosan. És kérdezzük meg, hogy reálisan ez nekünk mennyibe fog kerülni.

Nem oktat minket

Amennyiben a SEO szakember nem oktat minket, ott már problémák léphetnek fel. Miért lenne szüksége arra, hogy titkolja a részleteket? Hiszen jó szakember révén nincs szüksége arra, hogy örökké az ügyfelein csüngjön. Erre a cikk is rávilágít az alábbi ponton, hogy ezzel vigyáznunk kell.

Vannak referenciái

Minden munkára igaz ez-a referenciák beszélnek! Kérjük meg, hogy adjon nekünk ilyeneket, különben nem akarunk vele együtt dolgozni. Hiszen, biztosan nincs rejtegenivalója, amennyiben vannak referenciái.

Konklúzió

Mindig nagyon vigyázzunk azzal, hogy mire vállalkozunk, mint megrendelők. Legyünk minél alaposabbak, soha ne kapkodjunk semmivel!