Mi az a linképítés és miért van rá minden weboldalnak szüksége?

Ha keresel valamit a Google-ben, hány oldal találatait nézed vissza? A legtöbben az első oldal feléig, de legfeljebb a végéig jutnak a böngészésben. Az akár több száz találat között nem egyszerű feladat ilyen előkelő helyre kerülni a legnépszerűbb kereső találati listáján. A SEO és a linképítés segítségével azonban nem lehetetlen.

Ha úgy érzed, nem tehetsz már többet, hogy a felhasználókat a weboldaladra csábítsd, minden hónapban vagyonokat költesz hirdetésekre, de mégsem jönnek a kívánt konverziók, a linképítés segíthet a várt eredményt elérésében. A továbbiakban kifejtjük, hogyan!

Mi az a linképítés?

Nemcsak a felhasználók, hanem a keresőoldalak robotjai is felhasználják a linkeket, hogy tájékozódnak az internet útvesztőiben. A linkeknek azonban nemcsak emiatt jut fontos szerep. A külső forrásokon található, a saját oldaladra mutató linkek ugyanis oldalad hitelességét növelik. Minél nagyobb a hitelességed, annál nagyobb eséllyel kerülhetsz a találati listák élére. 

A SEO 3 pillére

A linképítésnek és a SEO-nak egyaránt fontos szerep jut abban, hogy az oldalad jobb organikus forgalmat bonyolítson, vagyis ne a PPC hirdetések miatt keressék fel. A SEO betűszó az angol search engine optimization szóösszetételből ered és magyarul keresőoptimalizálást jelent. Három fő területe van, melyek egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy a weboldalad keresőbarát legyen. 

A technikai SEO a megfelelő alapokat teremti meg az on-page és az off-page SEO számára. Utóbbi azokat a tevékenységeket jelenti, melyek hatással vannak oldaladra, de azon kívül történnek. Ha off-page SEO faktorokra optimalizálsz, nemcsak domained népszerűségét és forgalmát, hanem hitelességét is növelni tudod. Ebben játszik szerepet a linképítés is. 

Ha termékedet vagy szolgáltatásodat szeretnéd a találati lista első oldalára juttatni, - márpedig ki ne szeretné, ha munkája kifizetődik-  akkor a SEO mindhárom területére érdemes figyelmet fordítani. 

Miért fontos a tudatos linképítés?

Nemcsak az a fontos, hány darab külső hivatkozás, vagy backlink mutat az oldaladra, hanem az is, hogy ezek milyen minőségűek. A hiteles forrásból származó linkek nagyobb értékkel bírnak a keresőrobotok szempontjából, és növelhetik az oldalad hitelességét, míg a rossz minőségű linkek akár csökkenthetik is azt. 

A linkek típusai

Technikai szempontok szerint beszélhetünk szöveges linkről, kép linkről, JavaScript linkről, rel linkről és nofollow linkről is. SEO szempontból a leggyakoribbak a szöveges linkek, de gyakran találkozhatunk olyan megoldásokkal is, amikor egy kép szolgál horgonyként egy linknek. Ebben az esetben az alt attribútumok fontossága még nagyobb, a képet leíró szöveg ugyanis hozzájárul ahhoz, hogy a robotok könnyebben összekössék azt a linkelt oldallal és hitelesként fogadják el

A linkszerzés módja szerint beszélhetünk természetes vagy szerkesztőségi linkekről. Ekkor a külső hivatkozás minőségi forrásból származik, anélkül, hogy megkerestünk volna hozzá bárkit. Ezek a legértékesebb linkek, mivel természetes módon keletkeztek és a Google pozitívan értékeli őket. Ilyen linkekkel találkozhatunk például egy online magazin cikkeiben. Outreach, vagy manuális link akkor születik, ha termékünkkel megkeresünk egy médiumot, bloggert, hírportált, és ő egy cikkéből hivatkozik a saját domainünkre. Ez történhet vendégposzt formájában is, vagyis egy előre elkészített tartalom képében.

A külső linkek mellett a belső linkekre is érdemes figyelmet fordítani. Ezek a saját domainünkön belüli linkeket, és ugyanúgy hozzájárulnak weboldalunk keresőoptimalizálásához. A Google keresőrobotjai bejutva az oldalunkra a belső linkek segítségével készítenek róla térképet, és egy megfelelő hivatkozás megfelelő kulcsszóhoz kapcsolva, ugyanúgy növelheti oldalunk hitelességét, mint egy külső link egy releváns oldalról. 

Milyen a jó link?

A jó link hiteles és releváns, és SEO erőt közvetít. Ha linkszerzésen gondolkodsz, először válaszd ki a domaint, ahonnan hivatkozást szeretnél a saját oldaladra és vizsgáld vagy vizsgáltasd meg! A hitelesség vizsgálatára több módszer és program is létezik.

Relevancia szempontjából még egyszerűbb dolgod lehet. Nézd meg, mivel foglalkozik az oldal, vannak-e olyan témái, amik a termékedhez köthetőek, mennyi bejegyzés elérhető már, ami releváns tartalommal szolgál a termékedhez?

Hogyan szerezhetsz linkeket? 

A linképítésre, vagy linkszerzésre több módszer is létezik. Mivel megfelelő szakértelmet és sok ráfordított időt igényel, a legtöbb cég külső partnert bíz meg a munka elvégzésére. Egy SEO ügynökség nagy terhet vehet le a válladról a linképítés során, képzett tagjaik ugyanis pontosan tudják, mit kell keresni és mire kell figyelni a saját oldalad, és a külső linkeket tartalmazó oldalak esetében. 

A munka első lépése egy backlink audit. Az audit során építő, semleges és káros kategóriákba sorolják a szakértők az oldalad külső linkekjeit. A legjobban az építő kategóriába kerülnek, ezek járulnak hozzá az oldalad organikus helyezéséhez a Google találati listáján. A semlegesek nem sok vizet zavarnak, míg a károsak rontják az esélyeidet. 

A második lépés egy versenytárs elemzés, ami felméri a helyzetedet a konkurenciáddal szemben. Ezután a linképítéshez és vendégblogoláshoz szükséges, keresőbarát szövegeket és tartalmakat kell felépíteni, amihez kulcsszókutatás ad segítséget.

A linképítés eredménye

Üzleti céljaidra szabott linképítés keretében weboldalad hitelessége és a találati listán való elhelyezkedése javulni fog. Ennek hatására potenciális ügyfeleid és partnereid könnyebben rád találhatnak és növekedhet a konverziós arányod hirdetések nélkül is.