A keresőoptimalizált szövegírás jellemzői

A szövegírás egyre népszerűbb tartalommarketing eszköz, hiszen az érdeklődők először a weboldal szövegével találkoznak. Éppen ezért fontos, hogy a weblapon elég megnyerő legyen tartalom, és valódi mondanivalóval bírjanak a bejegyzések.

Ha a látogatók nem érzik elég hasznosnak azt, amit olvasnak, akkor gyorsan a “vissza” gombra kattintanak, hogy máshol keressék a választ a kérdéseikre. A szövegírás pedig, egy másik aspektusból is fontos eleme a marketingnek. Ha az írások felépítésben, tartalomban is megfelelnek a feltételeknek, akkor a Google is pozitívan értékeli a weboldal tartalmát, ennek pedig sok pozitív következménye van. 

A szövegírás akkor hatékony, ha folyamatos

keresőoptimalizált szövegírás egyik legfontosabb ismérve az, hogy folyamatos. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem frissítik rendszeresen a weboldaluk tartalmát. Ez egyrészt azért hátrány, mert az emberek azokat a weblapokat látogatják szívesen, ahol mindig friss olvasnivaló várja őket. Másrészt pedig a Google is akkor fogja értékesnek minősíteni az oldalt, ha a keresőrobotok azt jelzik, hogy folyamatosan vannak új bejegyzések.

Az, hogy milyen gyakran érdemes új bejegyzéseket készíteni, változó lehet. Ennek a kérdésnek a megválaszolása nagymértékben függ a célközönségtől, az online jelenlétüktől, illetve attól is, hogy a vállalkozó milyen időközönként tud ugyanolyan minőségben, terjedelemben szövegeket készíteni. A rendszeresség nagyon fontos, de arról sem szabad megfeledkezni, hogy az írások felépítés, illetve tartalom tekintetében is megfeleljenek az elvárásoknak. Elvégre mit ér a tartalom, ha senki sem olvassa, és a rangsorolást illetően sem minősül értékesnek?

Felépítés, tartalom, mondanivaló

Amikor a tartalommarketing kialakítására, esetleg újragondolására kerül sor, akkor nagyon fontos, hogy a szövegek felépítését, tartalmát, illetve mondanivalóját is górcső alá vegyük. A látogatók nem szeretik a kusza gondolatmenetű, tagolatlan, “félrebeszélős” bejegyzéseket, amik mögött nincs valódi mondanivaló. Abból kell kiindulni, hogy az emberek válaszokat, megoldásokat akarnak, és addig nem hagyják abba a világhálón történő szörfölést, míg rá nem lelnek arra, amit keresnek.

A felépítés, tartalom tekintetében a Google ad olyan iránymutatásokat, amiket érdemes megfogadni, hiszen azok segítenek jobb helyezést elérni a találati listában. Mert bizony a verseny nagyon éles, már a jelen helyzetben is. A vállalkozói kedv pedig egyre csak nő, ami azt jelenti, hogy a jövőben még ennél is több lesz a konkurens, akit be kell előzni. 

Szövegírás és linképítés

A szövegírás nem merül ki a weboldal tartalmának megtervezésében, illetve a rendszeres bejegyzésgyártásban. A PR cikkek megírására is szükség lehet, ezek a szövegek ugyanis nagy segítséget nyújtanak a linképítésben. A keresőoptimalizálás tekintetében igen lényeges kérdés, hogy a weboldalra mutatnak-e külső hivatkozások, és ha igen, akkor milyen erősségű oldalakról, illetve milyen mennyiségben.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy weblap minél több értékes linket szerez, annál előrébb kerülhet a Google keresési listában. Ugyan a linképítésre több lehetőség is van, de ezek közül csak kevés olyan alternatíva létezik, amik valóban hatékonyan tudják hozni az eredményeket. Nem véletlen, hogy sokan végül a PR cikkek írása mellett teszik le a voksukat, ugyanis ez egy bizonyítottan bevált technika.