Öntik a pénzt a Magyar Turisztikai Ügynökségbe

Idén 1,9 milliárd, jövőre 3,8 milliárd forintot fordít a kormány Budapest nemzetközi városmarketing kampányára - az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg.

A kormányhatározat szerint meg kell újítani Budapest városarculatát, növelni kell vonzerejét. Át kell strukturálni a fővárosi turisztikai szolgáltatásokat, valamint ezekhez kapcsolódóan egy rövid távú, intenzív, Budapestet bemutató és népszerűsítő, kiterjedt nemzetközi városmarketing kampányt kell lefolytatni a kormányzati turizmus- és gazdaságfejlesztési marketingtevékenységgel összhangban.
A kormány elfogadta a városmarketing kampány kormány részére bemutatott koncepcióját.

A határozat szerint a kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy - összhangban a Magyar Olimpiai Bizottság és Budapest Főváros Önkormányzata által a 2024. évi XXXIII. Olimpiai Játékok, valamint a XVII. Paralimpiai Játékok Budapesten történő megrendezése érdekében benyújtandó pályázat kormányzati támogatásáról és a pályázattal összefüggő egyes kormányzati feladatokról szóló kormányhatározattal - az egyes kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztossal, valamint a turizmussal kapcsolatos állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztossal egyeztetve és együttműködve, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. útján gondoskodjon a városmarketing kampány előkészítésének és lefolytatásának megszervezéséről, folyamatosan, 2017. október 31-ig.
A városmarketing kampánnyal kapcsolatban lefolytatott beszerzések, változatlan tartalommal, egységesen a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. felelősségi körébe kerülnek.
Forrás: MTI