Nőtt a hazai turisztika

Európa, turisztikai szempontból egyre jobban regenerálódva lépett az új esztendőbe.

A 2010-re csaknem teljes körűen rendelkezésre álló adatok szerint szinte valamennyi desztinációban nőtt a látogatók száma, ami azonban még így sem éri el a 2008-as csúcsot. Az Európából és a tengeren túlról származó nemzetközi turistaérkezések számát alapul véve Európai piaci részesedése 80%-ról 76%-ra csökkent a 2000 óta eltelt évtizedben.

(A nemzetközi turistaérkezések számába ebben az esetben nem számítják bele a távoli, Európán kívüli küldőpiacok saját régiójukon belüli utazásait, pl. Japánok utazásai Ázsián belül) - tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.

Nem minden európai desztinációt érintett azonban egyformán a részesedés csökkenése. Miközben Nyugat-Európában csak két ország részesedése nőtt, Közép- és Kelet-Európát a részesedés növekedése jellemzi, ami elsősorban két országnak, Magyarországnak és Ukrajnának köszönhető a jelentés szerint.

Az ETC Kutatói Munkacsoportja (Market Intelligence Group, amelyben a Magyar Turizmus Zrt. is képviselteti magát) elkészítette ez évi negyedik negyedéves elemzését az európai turizmus helyzetéről és kilátásairól. A tanulmány a Kutatói Munkacsoport adatai mellett számos egyéb forrásra is támaszkodik, így a Turisztikai Világszervezet (UNWTO), az STR Global, az Oxford
Economics, a Nemzetközi Valutaalap (IMF), az Association of European Airlines (AEA), az Eurostat, a Tourism Decision Metrics (TDM), a Tourism Economics adataira, továbbá az ETC saját adatbázisára, a TourMIS-ra.
Forrás: Objektív Hírügynökség