Sikeresen zárult a közönségvásár

Január 23-án rekordszámokkal ért véget a CMT, Európa és Németország legnagyobb turisztikai közönségvására.

A kiállítást, amit az utazási szakma a turizmus barométereként tart számon, idén több mint 220 ezren keresték fel (2009: 205.000 fő, 2010: 206.000 fő). A hatalmas érdeklődésre két dolog
adhat magyarázatot.

Az egyik, hogy 2011-ben a német gazdaságról érkező pozitív hírek miatt jelentősen növekedni látszik az utazási kedv. A másik pedig, hogy a CMT jelentősége nemcsak Németországon belül, hanem nemzetközileg is évről évre nő.

Idén például számos svájci vendég is felkereste a stuttgarti kiállítást, illetve egyre többen látogatnak el Bajorországból és Hessenből is a CMT-re. A megkérdezések szerint a vendégek 44%-a érkezett 50 kilométernél távolabbról (2010: 38%), 19% pedig 100 kilométeres körzeten túlról.

A látogatók 74%-a utazási ajánlatokat keresett, 40% pedig elsősorban ország-információkért jött el. Minden második vendég ellátogatott a caravaning részre is, ahol ebben az évben mintegy 750 modellt, köztük 52 újdonságot, lehetett közelről megismerni.

Az érdeklődés a Magyar Turizmus Zrt. standján is nagy volt. A legtöbben idén is Budapestről és a Balatonról kértek információt. Emellett a camping, a kúra, a kerékpáros és a Pécs kiadványok voltak a legkelendőbbek. S egy érdekes trend is megfigyelhető: a Zrt. standját évről évre egyre többen azért keresik fel, hogy konkrét utazási tanácsokat kérjenek!

Talán ennek a tendenciának is köszönhető, hogy az internet hatalmas térnyerése ellenére a megkérdezettek 39%-a véli úgy, hogy a jövőben növekedni fog a CMT jelentősége (2010: 25%), s 72% nyilatkozott úgy, hogy 2012-ben újra eljön a CMT-re, ami 2012-ben január 14-22. között kerül megrendezésre.

A partnerországok, Horvátország és Malajzia, a caravaning rész partnerrégiója pedig Tesszin lesz.
Forrás: Objektív Hírügynökség