A politikusok dugódíjának bringás előfutárai

Ma sokan káoszra számítanak, mivel a Critical Mass felvonulói a KRESZ betartásával a forgalomban tekernek. Legin István, az Emberibb Parkolásért Mozgalom alelnöke a demonstráció pusztító következményeiről beszélt.

Ön szerint a Critical Mass módszere megfelelő az autósproblémák kezelésére?

Azok a bizonyos kivételek
Igen, érdekes, hogy egy jogállamban legalább a törvény előtt egyenlő mindenki, természetesen továbbra is azzal a változatlan kitétellel, hogy na persze azért vannak egyenlőbbek is. Ilyen – egyenlőbb - például a korrupciós botrányairól, valamint vesztett munkaügyi pereiről elhíresült Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. Nekik ugyanis - bármely más földi halandóval ellentétben - nem kell előre, a keresetlevél benyújtásával egy időben leróni perköltségeket.

www.empamo-tag.hu
A Critical Mass, a biciklis felvonulásokkal ellenszenvet vált ki az emberekből. A környezetkárosodás ellen tüntetnek, ennek ellenére hatalmas dugókat kreálnak a legnagyobb forgalomban, a város egyik legforgalmasabb útjának felét lefoglalva. A biciklis szerveződés tagjai rendkívül agresszívak. Általuk a kerékpárosok egyre jobban az autósok ellen fordulnak. A hozzánk érkezett panaszlevelekből kirajzolódik, hogy Budapestnek elege van a bringás demonstrációkból.

A városban naponta másfélmillió lakos közlekedik, ebből csupán kétezren kerékpároznak rendszeresen, felvonulásokon legfeljebb húszezren. Csekély szám, hiszen ez a közlekedők egy százaléka. Felháborító, hogy a mai napon egy erőszakos kisebbség érdekei irányítják az egész várost.

Hogyan lehet felhívni az emberek figyelmét a közlekedés problémáira?

Gyönyörű a Népliget és a Városliget is. Senkinek nem lenne kifogása az ellen, ha oda szerveznék a felvonulásokat és az ehhez kapcsolódó rendezvényeket. A kerékpárosoknak figyelembe kellene venniük, hogy a dolgozók életét keserítik meg.



A CM szervezői a sajtóban azt nyilatkozták, hogy fasiszta módszerekkel kell küzdeni az autósok ellen. Ön egyetért ezzel?

Reklamáltunk a kijelentés miatt. Sajnos ők a visszájára fordították és lejárató kampányt folytattak ellenünk. A Kürti Gábor vezette CM, megint az erőszakosságát bizonygatja azzal, hogy fasiszta módszereket vetne be a családos, munkába induló emberek ellen. Képtelenek figyelembe venni: az autó az életünk és egyben a munkánk része. Egy ilyen kijelentés mindenki számára sértő.

A lakosság mellett a városvezetésnek is sok bosszúságot okoz a felvonulás?

Ők ennek örülnek, ugyanis minél nagyobb dugókat gerjesztenek, annál könnyebben megteremthetik a következő sarcot, azaz a dugódíjat. Emellett sorra megszüntetik a parkolókat és egyúttal utakat zárnak le. Szakértők azt hangoztatják, sok az autós, holott a kocsik száma csökken. Mindezzel párhuzamosan nem építenek kerülőutakat, körgyűrűket, ezért tűnik úgy, hogy folyamatosan nő az autósforgalom.

Ez optimális körülmény ahhoz, hogy tönkremenjen a város és az emberek élete.



A CM szervezők
meghívták a pártok főpolgármester-jelöltjeit egy kerekasztal-beszélgetésre. Ez egy jó kezdeményezés arra, hogy a politikában párbeszéd induljon a közlekedési problémákról?

Nincs jelen az Autóklub, így senki sem képviseli az ellenvéleményt. Öncélú a kezdeményezés, ezért újra pár ezer kerékpáros érdeke hangzik el. A városban közlekedő másfélmillió autóst a bringásokkal szemben diszkriminálják.

A rendőrség mai szerepválallalása az állam számára felesleges kiadásba kerül. A BKV-nak több millió forint veszteséget jelent, hogy ma az összes járatát elterelje. Ez a kezdeményezés kizárólag csak az emberek felbőszítésére alkalmas!