LMP: Kell a vizsgálóbizottság a metróügyben

Fővárosi vizsgálóbizottság felállítását javasolja az LMP a 4-es metró építése körüli visszásságok feltárására, illetve annak megválaszolására: mivel magyarázható, hogy az Alstom alkalmatlan metrókocsikat szállított Budapestre?

A párt keddi, az MTI-hez eljuttatott közleménye alapján a többi között megvizsgáltatná, hogy miért és hogyan változtatták meg a francia félnek kedvezően a metrókocsik beszerzéséről szóló szerződést, illetve hogy a fővárosi döntéshozók miért vártak két éven át annak felülvizsgálatával.

A fővárosi közgyűlésben képviselettel nem rendelkező LMP álláspontja szerint a vizsgálóbizottság választ adhatna arra is, hogy kik a felelősei "a rosszul végrehajtott és korrupciógyanús járműbeszerzésnek", valamint arra, hogy a főpolgármester miért "lobbizik" még mindig a gyártóért.
A közlemény hangsúlyozza, hogy a 4-es metró "az elmúlt évtizedek leginkább megkérdőjelezhető közlekedési beruházása".

Mint írják, a járműtender bukásával "nyert" idő jó alkalmat kínál arra, hogy szakmai párbeszéd induljon a már megépült infrastruktúra felhasználásáról és a metróépítés folytatásáról.

"Reméljük, hogy az Alstom metrószerelvények visszautasítása egy új korszak kezdetét jelenti, és a bedőlő metróberuházás csak a 4-es metró elavult, eredeti koncepcióját, nem pedig egész Budapestet fogja maga alá temetni" - olvasható a közleményben.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság pénteken döntött úgy, hogy nem ad típusengedélyt a francia Alstomnak a budapesti 2-es metróvonalra szánt metrókocsijára. A hatóság szerint nem bizonyosodott be, hogy a Metropolis fékrendszere megfelel a jogszabályban előírtaknak, illetve az alkalmazott műszaki megoldás nem zárja ki egyértelműen a jármű "akaratlan indíthatóságát".

Demszky Gábor főpolgármester szerint még hat hónapig kötelező együttműködnie a BKV-nak és a szerződés szerint a 4-es vonal szerelvényeit is szállító Alstomnak abban, hogy a cég megszerezze a hatósági engedélyt.
Forrás: MTI