A filmtörténet legszebb ruhái

Habár lassan ötven éves, de Audrey Hepburn Álom luxuskivitelben című filmjében viselt kis fekete kosztümjét semmi nem tudta felülmúlni: legalábbis a Vouge által összeállított, a filmtörténet legmeghatározóbb ruhái című összeállításában.

Audrey Hepburn mint Holly Golightly tündökölt az Álom luxuskivitelben (Breakfast at Tiffany's) című filmben, kis fekete kosztümje pedig azóta a nők álmainak netovábbja. Az 1961-ben bemutatott mozi kezdőjelenetében feltűnő ruha, gyöngy nyaklánccal és fekete glasszékesztyűvel kiegészítve, a törékeny színésznő karcsú alakján a női elegancia szimbólumává vált.

A ruhát egyébként 2006-ben árverésre bocsátották és a szerencsés vevő végül 420 ezer fontért juthatott a kultikus darabhoz. A vevő kilétét homály fedi, ugyanis ügynöke révén, névtelenül jelentkezett be a licitbe.

Zöld és fehér

A Givenchy által tervezett szépség azonban komoly kihívókra talált, mindjárt a második helyezett csodálatos zöld színű ruha „személyében” melyet, Keira Knightley viselt a Vágy és vezeklés című filmben, és amely egy igen érzéki szexjelenet szerves részét is képzi. A Jacqueline Durran tervezte ruha azóta nagyon keresett lett, több társasági eseményen is viselték már ismert színésznők és énekesnők.

A dobogó harmadik fokára állhatott fel Marilyn Monroe – természetesen azzal a ruhával, melyben a róla készült replikák többségében ábrázolják, s melyet eredetileg a Hétévi vágyakozás (The Seven Year Itch) című filmjében viselt 1956-ban.

Majdnem semmi


A negyedik helyet egy James Bond –lány, Ursula Andress szerezte meg azzal a fehér bikinivel, melyet a Dr No című részben mutatott meg a nagyközönségnek, s mellyel minden vízből kilépő szépség ikonjává vált. Az ötödik helyet ismét egy nemrég készült film ruhája vitte el: Kate Hudson Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt? –ban egy csodálatos arany színű, földig érő ruhában pompázott, mely a kis mellű nők alapdarabjává vált.

A hatodik a listán ismét Audrey Hepburn, igaz egy másik filmben, a My fair ladyben hordott ruhájával, melyet Eliza Doolittle (már mint kifinomult hölgy) vesz fel egy lóversenyre.

Iskoláslány, ősasszony, prosti és szingli


Olivia Newton-John sem panaszkodhat, hiszen a Pomádé (Grease) zárójelenetében felöltött, dögös, fekete, testhez simuló rucija a hetedik helyre repítette. Még tőle is többet mutatott meg magából Raquel Welch az Egymillió évvel időszámításunk előtt (One Million Years B.C.) című filmben 1966-ban, nem kis megdöbbentést keltve akkoriban.

A döntése azonban helyesnek bizonyult, hiszen azóta is szexszimbólumként tekintenek rá. Kilencedik helyre volt elég a luxusprostituáltat alakító Nicole Kidman Moulin Rouge-ban viselt szoros fűzője. Míg a tizedik helyre Carrie Bradshow vagyis Sarah Jessica parker kapaszkodott fel azzal a Vivienne Westwood által tervezett esküvői ruhával, melyet az elsős egész estét filmben viselt, s melyben végül Carrie nem ment hozzá Mr Bighez. Szerencsére ez a ruha értékéből mit sem von le…
Forrás: sorry