Az LMP így oktatna

Szolidaritáson alapuló oktatási rendszert szeretne az LMP - jelentette ki Osztolykán Ágnes parlamenti képviselő keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

A politikus úgy vélekedett, hogy a közoktatási rendszer aránytalan, nem hatékony és igazságtalan.

A LMP az inkluzív pedagógiai gondolkodás fogalmát szeretné elterjeszteni az oktatásban, amelynek lényege, hogy a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket együtt nevelik a normális szociális környezetből érkező kortársaikkal. A párt az egyéni fejlesztésre és a mentorálásra fókuszálva egy befogadó rendszert szeretne megteremteni - mondta Osztolykán Ágnes.

Szerinte a kormány törvénykezési szándéka nem ez. Példaként említette az alsó tagozatban a buktatás és az osztályzás visszaállítását, valamint a nem szakrendszerű oktatáspedagógiák visszaszorítását.

A képviselő bírálta az egyeztetések nélküli "rapid törvénykezést". Kifogásolta, hogy a kormánypártok visszavonnak emblematikus intézkedéseket, és a törvényekkel saját választóiknak kedveznek, miközben megmutatják, hogy a "hatalom az ő kezükben koncentrálódik".

A hétfői ülésnapról azt mondta, hogy az Országgyűlésben a demokrácia és a jogállamiság kereteit csorbító kijelentések hangzottak el. Példaként azt mondta, hogy az oktatási bizottságban egy képviselő felvetette, hogy már első osztálytól lehessen buktatni.

Megemlítette, hogy eközben a kulturális bizottságban a jobbikos Novák Előd "elfogadhatatlan (...) és nem ehhez a Házhoz méltó" kijelentéseket tett a nemzetiségi színházak kapcsán. Novák Előd a színházak pozitív diszkriminációját kifogásolva rasszistának minősítette a javaslatot.

Kérdésre válaszolva Osztolykán Ágnes azt mondta, ha a bevezetni tervezett úgynevezett erkölcsi nevelés egy múltbéli, poroszos gondolkodással párosul, akkor azt nem tudják támogatni. Hozzátette: ha az erkölcsi nevelésről a modern pedagógiák eszközeit használva gondolkodnak, akkor elfogadható lehet a számukra.
Forrás: MTI