Egy pletykát kell cáfolnunk

A legtöbb internetes felület, így a Facebook közösségi oldal is az azonnali üzenet-, illetve véleménymegosztás kimeríthetetlen tárháza. Utánajártunk egy ilyen véleménynek, és mint kiderült, cáfolnunk kellett azt.

Alább közöljük a Facebook közösségi oldalon megjelent poszt teljes tartalmát, változtatás nélkül.

Tudjátok, vannak ezek a piros-fehér konténerek. Azért piros-fehérek, hogy a Vöröskeresztre asszociálj, és rájuk is van írva, hogy "Az adományok gyűjtését a Vöröskereszt TÁMOGATÓJA, a G.L.H Kft végzi".

Namost a GLH Kft egy HASZNÁLTRUHA-KERESKEDŐ.

Tehát amit te bedobsz azzal (főleg most, árvíz idején), hogy majd megy a rászorulóknak, azt valójában egy for-profit cégnek adod, aki köszöni szépen, elviszi, és utána eladja neked pénzért. Szándékosan úgy fogalmaztak, hogy ne érhesse szó a ház elejét: ŐK NEM MONDTÁK, hogy a rászorulóknak megy! Mert nem is.



A posztoló tehát kétségbe vonta a Vöröskereszt és a GLH Kft. kapcsolatát, mi több, aki elolvassa az írást, az egy aljas összeesküvést sejthet a háttérben, amellyel a jóhiszemű, adakozó embereket nagyon csúnyán átvágják. A közösségi portál révén egyre több felhasználóhoz jut el a hír, ezért úgy gondoltuk, hogy utána járunk a híresztelésnek.

Első ízben a Magyar Vöröskeresztet kerestük meg.


A Magyar Vöröskereszt sajtóosztályának munkatársa érdeklődésünkre elmondta, hogy a GLH Kft. nem az országos központtal, hanem a különböző megyei szervezetekkel áll kapcsolatban, akik számára különböző támogatást nyújt: a Kft a felajánlott ruhákat kiválogatja, majd a Magyar Vöröskereszt igényeinek megfelelően visszajuttatja azt. Megtudtuk, hogy a vöröskeresztnek a ruha válogatására nincsen logisztikája, ezért igényelték a GLH Kft segítségét, akiknek Székesfehérváron van egy hatalmas, ruhaválogató telephelye.

Aki még nem tudná

A Facebook amerikai alapítású ismeretségi hálózat, amely 2004. február 4-én kezdte működését. A rendszerbe meghívás nélküli, egyszerű regisztrálással lehet bekerülni (szemben a meghívásos magyar iWiW-vel). A felhasználók városok, munkahelyek, felsőoktatási intézmények vagy régiók (például Magyarország) által szervezett közösségekhez csatlakozhatnak, és érhetnek el bennük másokat (a saját hálózaton belül a mások adatlapja részleteiben is látható, míg más közösséghez tartozó felhasználó adatlapja nem).

A Vöröskereszt megerősítette a kapcsolatát a GLH Kft-vel, természetesen kíváncsiak voltunk az érintett cég véleményére.

Süveg Krisztiánt, a GLH Kft igazgatóját is megkérdeztük a közösségi oldalon található felhívással kapcsolatban, aki tudtunkra adta, hogy cége már 13. éve profiljának tekinti az adományozást. A Vöröskeresztnek olyan ruhaneműket adnak, amelyeket az évszaknak megfelelően fel tudnak használni: télen meleg ruhát, az éppen aktuális időjárási viszonynak megfelelően pedig gumicsizmát, vízhatlan ruházatot tudnak biztosítani a rászorulóknak.

Süveg Úr leszögezte, hogy mind a saját, mind a Vöröskereszt részéről dokumentált az együttműködésük, mi több, évek óta arany fokozatú támogatói a szervezetnek. Az igazgató Úr blődségnek nevezte a ruhák eladását, hiszen az ilyen, viseltesebb állapotban lévő ruhákat akkor sem lehetne a ruhapiacon értékesíteni, ha történetesen ez célja lenne a GLH Kft-nek, azonban mint kiderül, a cég karitatív tevékenységet folytat hosszú esztendők óta.

Érdekes.