Dohányreklám-tilalmat tervet a WHO

A nőket megcélzó dohányreklámok elleni erőteljesebb harcra szólította fel a világot az Egészségügyi Világszervezet (WHO) pénteken. Az ENSZ szerint a dohánytermékek számára a nők jelentik a legnagyobb piacot, így őket a divathoz, sporteseményekhez és szórakozáshoz kapcsolódó agresszív reklámkampányokkal igyekeznek elérni.

A hétfői dohányellenes világnap alkalmából a WHO a fiatal dohányosokat vizsgáló kutatásának eredményeit is nyilvánosságra hozta. A vizsgálatban résztvevő 151 ország felében ugyanannyi tinédzser lány dohányzik, mint tinédzser fiú, Kelet-Európában és Latin-Amerika egyes részein, különösen Chilében, Kolumbiában és Mexikóban azonban a lányok túltesznek a fiúkon is.

Az ENSZ információi szerint a világ egymilliárd dohányosának nyolcvan százaléka férfi. Átlagosan a felnőtt férfiak negyven százaléka, míg a felnőtt nők kilenc százaléka él ezzel a szenvedélybetegséggel. Az egyre jobban erősödő felvevőpiacokon, például Kínában és Indiában, a férfiaknak hatvan, a nőknek pedig 3-5 százaléka dohányzik.

Japánban a nőket rózsaszín cigarettásdobozokkal csábítják, Egyiptomban pedig az egyik gyártó parfümös üvegre emlékeztető dobozban kínálja a dohányt számukra.

A WHO szerint évente mintegy ötmillió ember hal meg a dohányzással kapcsolatba hozható szívrohamban, stroke-ban és rákban - ebből másfél millió a nő.
Forrás: MTI