Féláron a ligetbe!

Összefogott az Állatkert, a Vidámpark, a Fővárosi Nagycirkusz, a Széchenyi fürdő és a Széchenyi kertvendéglő. Liget kártya néven új szolgáltatást vezettek be, amivel az összes intézmény látogatható 1 illetve 2 napon át, kedvezményesen.

Összefogtak a nagyok

A Széchenyi Kertvendéglő
Az étterem Budapest patinás épületében, a Széchenyi Fürdőben található.A város egyik legnagyobb, fedett, padlófűtéses kerthelyiségével várják a különlegességek kedvelőit és a klasszikus magyar konyha híveit egyarát.
Ezentúl sokkal kedvezményesebb áron lehet szórakozni a Városligetben. Az ott található intézmények többsége összefogott és megalkották a Liget kártyát. Az új szolgáltatással főleg a turisták életét szeretnék megkönnyebbíteni a rendszer megalkotói.

A Széchenyi kertvendéglőben megrendezett sajtótájékoztatón Dr. Persányi Miklós, a Fővárosi Állatkert igazgatója elmondta: Az öt intézmény nem titkolt célja, hogy visszaállítsa és növelje a Liget régi jó hírét, presztízsét. Ez volt a világ egyik első nyilvános, mindenki számára nyitott parkja, ma pedig Budapest legnagyobb közparkja. Ennek a hagyománynak megőrzését tűzték ki célul a Városliget intézményei, amikor összefogva létrehozták a Liget Kártyát.

Az egynapos Liget Kártya 7.500 Ft-ba kerül, ezzel egy nap alatt meglátogatható az Állatkert és a Vidámpark, megtekinthető a Nagycirkusz műsora, fürdeni és napozni lehet a Széchenyi Fürdőben, miközben egy háromfogásos menüebédet is el lehet fogyasztani a Széchenyi Kertvendéglőben. A két napos kártya ára 9.500 Ft. Aki ezt vásárolja meg, az ugyanezt az öt helyszínt 48 óra alatt tudja körbejárni.



Feszes tempó

Nem jogosít azonban korlátlan „fogyasztásra” az új kártya: minden szolgáltatást csak egyszer vehetünk igénybe a két napos kártya esetében is. Így gondosan meg kell fontolja a látogató, hogy mely programokat részesíti előnyben, ráadásul az egy napos kártya esetében zsúfoltnak is tűnik a program. Például a kisgyerekkel érkező család könnyen a programtorlódás áldozatává válhat.

Nehéz elképzelni, hogy a reggel még az oroszlánokkal együtt üvöltő fiatalok, délben csak 1-2 órát fognak eltölteni a Széchenyi langyos vizében, hogy később elfogyaszthassák háromfogásos ebédjüket. Majd rohanás a hullámvasútra, majd a nap végén nagypihenő a Fővárosi Nagycirkusz előadásán. Elsőre zsúfolt napnak tűnik.

Ezért- bár drágább- de mégis szerencsésebb választás a két napos kártyát megváltani, mert még így is több ezer forintot spórolhatunk. Az öt résztvevő intézmény szolgáltatásainak összértéke ugyanis elérheti a 15.000 Forintot, azaz a Liget Kártya megvásárlásával akár fél áron lehet eltölteni egy teljes napot a Városligetben. Ekkora kedvezményt egyetlen discount kártya sem kínál jelenleg a magyar piacon.

A program csomag minden korosztály igényeit kielégíti, ráadásul összehangolja a különböző szolgáltatásokat, így a turistáknak nem kell egyesével keresgélniük a szórakozási lehetőségeket. Így egyaránt jól kihasználható, és kedvező lehetőséget kínál, az egyénileg utazóknak és az utazási irodáknak is. A Liget kártya megvásárolható egyebek közt az elfogadó intézmények pénztáraiban, a Tourinform irodákban, szállodákban és utazási irodákban, valamint kiemelt BKV jegypénztárakban.



Eladja önmagát

A szervezők a sajtótájékoztatón hangsúlyozták, hogy kezdeményezésük még csak most rajtol, sok tekintetben még gyerekcipőben jár, de az évek során fejlesztik, bővítik a kártyával igénybe vehető szolgáltatásokat. Így például a későbbiekben csatlakozhatnak a szintén a Városligetben található múzeumok, a Fővárosi Műjégpálya és a Petőfi Csarnok is.
A szervezők gondolkodnak továbbá a belvárost a Városligettel összekötő Kisföldalatti vonalának barátságosabbá tételéről is.

A Liget kártya jelenleg vonalkódos kártyaként funkcionál, a bevezetői ezt a megoldást találták költséghatékonynak. Újságírói kérdésre elmondták, hogy amennyiben a jövőben hamis kártyákkal találkoznak, felülvizsgálják az elképzelést és bevezetik a chipkártyás rendszert a hamisítványok kiszűrése érdekében.

A Liget kártyának nem csinálnak nagy reklámot, úgy vélik, a Városliget és a benne található öt szórakoztató intézmény önmagában vonz annyi látogatót (évi 3 millió vendég), hogy a kártya a jövőben „eladja magát”.