A Jobbik kampányköltségei a százmilliót sem érik el

A Jobbik 80-90 millió forintot költött a 2010-es országgyűlési választási kampányára - tájékoztatta Dúró Dóra, a Jobbik szóvivője az MTI-t. Elmondta, hogy ezt a pénzt elsősorban kis- és közepes vállalkozások támogatásaiból teremtették elő.

A párt ezen összeg legnagyobb részét óriásplakátok kihelyezésére fordította, míg a fennmaradó részből televíziós- és rádióshirdetésekre adtak megbízást, illetve egyéb plakátokat és szórólapokat állítottak elő - közölte Dúró Dóra.

A Jobbik Magyarországért Mozgalom tavaly 48,4 millió forintos bevételt és 41,2 millió forintos kiadást könyvelhetett el a párt honlapján nyilvánosságra hozott 2009. évi beszámoló szerint.

A tagdíjakból 3,7 millió forint került az állami támogatásban tavaly még nem részesült Jobbik kasszájába, míg a többi bevételt az egyéb hozzájárulások, adományok adták. A dokumentum szerint külföldiektől 91 ezer forint érkezett a párthoz.

A Jobbik legnagyobb adakozójának a 26 millió forintos adományt jegyző Új Radikalizmusért Alapítvány számít, de a nevesített, vagyis félmillió forint felett adakozó magánszemélyek között található a Jobbiknak 1,3 millió forintot juttatott Szegedi Csanád alelnök, EP-képviselő és a pártnak 985 ezer forintot adott Balczóné Nagy Katalin.

Igaz, a választási pénzeket monitorozó kepmutatas.hu szerint a Jobbik pontosan 165,696 millió forintot költött a kampányára. (A weboldal hitelességének elemzését itt olvashatja).

A Magyar Hírlap kedden írt arról, hogy 1,4 milliárd forint jut a költségvetésből a választásokon 1 százaléknál jobb eredményt elérő pártoknak; ebből a közvetlen támogatást egyenlő arányban kell felosztani az országos listán mandátumot szerzett pártok között, a fennmaradó összeget az első forduló eredményeinek arányában kapják a politikai szervezetek, így a Jobbik idén 245 millió forintos költségvetési támogatásra számíthat.
Forrás: MTI/hirexta