Többet költünk "pacsulira"

Idén január-februárban 2 százalékkal nőtt a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a tavalyi hasonló időszakhoz képest, a forgalom meghaladta a 46 milliárd forintot, az értékesített mennyiség azonban 1 százalékkal csökkent - áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összeállításában.

A toalett papír, a fogkrém, a szappan, az arc- és szemránckrém eladása értékben és mennyiségben is nőtt az idei év elején 2009 első két hónapjához képest. A fogkrémek forgalma 11 százalékkal, míg a toalett papírok eladása 6 százalékkal növekedett értékben.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum éves forgalma meghaladja a 300 milliárd forintot. A legutóbbi tizenkét hónap során, 2009. márciusa és 2010. februárja között értékét tekintve a kiskereskedelmi eladás 1 százalékkal emelkedett, az előző év azonos időszakához viszonyítva. Mennyiségben 3 százalék csökkenést regisztráltak, ám az idei első két hónap javuló tendenciát jelez - jegyzi meg a cég.

A fogyasztók többsége a kiskereskedelmi láncoknál vásárol e termékekből, a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké - állapítják meg.

A hipermarket kategória stabilan tartja vezető pozícióját az eladásokban; az értékben mért forgalomból 38 százalék jutott e bolttípusra 2010 január-februárban, amely változatlan érték a tavalyi első két hónaphoz képest.

A drogériák eladáson belüli mutatója ugyanakkor 25-ről 26 százalékra nőtt, tavaly január-február óta. A szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló boltkategória stabilan 18 százalék eladási arányt mutatott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladásában - közölte a Nielsen.
Forrás: MTI