Valami bűzlik a parfümiparban

Csomagolással, sztárral, reklámmal együtt ezer forintból kijön egy üveg parfüm – írja az egyetlen magyar Orra hivatkozva a Bors.

Ma fontosabb, hogy kivel és milyen csomagban adják el a kölnit, maga az illat huszadrangú – állítja Zólyomi Zsolt. Magyarország egyetlen parfümőrje, aki Franciaországban tanulta az illatok művészetét a Borsnak nyilatkozta mindezt.

Hihetetlen versengéssel, de egyre kevesebb pénzből készülnek a divatcégek illatai, melyek előállítása 1000-2000 forintból is kijön akár. A néha több mint tízezer forintért árult parfümök hasznát némileg csökkenti, hogy tízből kilenc alkotás néhány hónapon belül a süllyesztőben végzi – idézi Zólyomit a bulvárlap honlapja.

A legtöbb ismert cégnek nincs saját illatkreátora, parfümőrje, nem csoda tehát, hogy ritkán születik átütő siker. A mai illatok nagy részét egyszer veszik meg csak, leginkább a reklámkampány miatt – állítja Zólyomi.

Ugyanúgy, ahogy a borászoknál, a kis családi parfümmanufaktúráknál sem ritka egy-egy sikeres, kis példányszámban készített évjárat – folytatja Zólyomi, aki szerint a nagy cégek a folyamatos visszaesések miatt nem engedhetnek meg maguknak ilyen kollekciókat. Bár az eladási ár hasonló, a parfümkészítő mesterek reklámok helyett minőségi alkotóelemekre esküsznek, és akár évekig is komponálnak egy-egy, gyakran százötven összetevőből álló illatot – fejezi be a Bors honlapján tartott, a parfümipar kulisszatitkaiba való bevezetést az egyetlen magyar Orr.
Forrás: Bors/HirExtra