Csökken a kereslet az elektronikai termékek iránt

Magyarországon két éve csökken a kereslet a szórakoztató elektronikai termékek iránt, az idén a visszaesés elérheti a 30-40 százalékot is.

Stark István, a Panasonic South-East Europe Kft. vezérigazgatója elmondta: a magyar piacra nemcsak a válság hatott negatívan, hanem az is, hogy a nyáron 5 százalékponttal megemelték az áfát. Stark István elmondta: a Balkánon áprilistól számítva még az idén is 10 százalékkal több bevétele volt a Panasonicnak, mint egy évvel korábban.

Igaz, ez nem az általános bővülésből adódott, hanem abból, hogy a társaságnak sikerült növelnie piaci részesedését. A másik ok pedig az, hogy a vállalat közvetlenül kezdett kereskedni ebben a térségben, aminek hatására kétszeresére nőtt partneri köre, s ez jótékonyan hatott a fogalomra.

A Balkánért és Romániáért is felelős vezérigazgató kifejtette: amikor tavaly október-novemberben a magyar piacon már erőteljesen csökkent a forgalom, Romániában még két kétszámjegyű volt a növekedés. Igaz, később a visszaesés is a nagyobb volt Romániában, részben azért, mert ott nagyon nagy, egyes hálózatokban 70 százalékos arányban vásárolták hitelre az emberek a szórakoztatóipari termékeket.

Magyarországon a legmagasabb arány sem haladta meg az 50 százalékot.

A magyar és a nyugat-európai piacról a vezérigazgató elmondta: amikor Magyarországon jól megy a gazdaság, akkor itt sokkal nagyobb mértékben, akár 30-40 százalékkal is nő a kereslet, miközben a nyugati országokban már 3-5 százalék is nagyon jónak számít. Romániában még nagyobb a kilengés, hiszen ott 2007-ben még 70 százalékkal bővült a szórakoztató elektronikai piac, most pedig nagy mértékben esett.
Forrás: MTI