Kivizsgálja az NHH a T-Mobile üzemzavarát

A Nemzeti Hírközlési Hatóság hétfőn délután várja a Magyar Telekom-T-Mobile jelentését a pénteki üzemzavarról, majd a leírtak és a vonatkozó jogszabályok, előírások és a társaság általános szerződési feltételei (ászf) alapján elemzi a helyzetet, és döntést hoz a teendőkről.

A Magyar Telekom hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy a hiba mértéke nem haladta meg a vállalt 99,8 százalékos rendelkezésre állási mutatót, ezért nem keletkezett kötbérfizetési kötelezettség. A Magyar Telekom az általános szerződési feltételeiben a probléma jellegének megfelelő hiba kijavítására vállalt határidőt nem lépte túl - jegyezte meg.

Pataki Dániel, a hatóság elnöke elmondta: az ászf alapján 6-7 eset is vonatkozik a szolgáltatás ideiglenes szüneteltetésére és a hálózati hibákra, ezért egyelőre nem tud többet mondani az esetről.

Hozzátette: mivel egy ilyen leállás nagyon sok ember életét megkeseríti, az NHH egyeztetést kezdeményez a szolgáltatókkal arról, miképpen lehet a legjobban kezelni egy ilyen üzemzavart.

A Magyar Telekom az MTI-nek azon kérdésére, hogy összesen hány előfizetőt érintett az üzemzavar, nem tudott pontos számot mondani, mivel a hiba nem állt fenn folyamatosan, és bizonyos, elsősorban a hálózaton belüli hívásokat érintett. Közölték: az ügyfélszolgálat a probléma észlelését követően azonnal megkezdte a tájékoztatást, de a hiba tartalmának, kiterjedésének pontosítása időt igényelt, hogy hiteles és pontos információt adhassunk az MTI-nek és az érdeklődő médiumoknak.

Az NHH két hét múlva tájékoztat a részletekről.

Pénteken hívásindítási problémák voltak a Magyar Telekom mobilhálózatában - elsősorban a hálózaton belül -, ami csak délutánra szűnt meg.
Forrás: MTI