Adjon szépséget karácsonyra!

Egyre népszerűbb karácsonyi ajándékok a kozmetikai csomagok: tavaly ilyen ajándékcsomagokból több mint 3 milliárd forint értékben adtak el, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A forgalom nagyobb része, 59 százaléka jutott a nők számára összeállított ajándékcsomagokra, míg a többit férfiaknak vásárolták. Szélesedett a választék: míg 2007 november-decemberben az üzletek 733 különböző ajándék-összeállítást kínáltak, addig tavaly már 877-et. A növekedés oka, hogy a korábbi évekkel szemben több gyártó jelent meg karácsonyi ajándékcsomagos kínálattal.

A mennyiségi eladás nem változott tavaly 2007-hez képest: egyaránt 2 millió kozmetikai csomagot adtak el, ugyanakkor a piac némileg eltolódott a legalacsonyabb áraktól a közepesek irányába.

Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója: értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal több ajándékcsomagot forgalmaztak, a 400 négyzetméteres és kisebb üzleteknél pedig plusz 10 százalékot regisztrált a Nielsen.

A hipermarketek forgalma 12 százalékkal csökkent, míg a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres bolttípusé 18-cal. A hipermarket piaci részesedése tavaly november-decemberben az ajándékcsomagok értékben mért eladásából 56 százalék, a drogéria mutatója 37, a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb csatorna részaránya 4, míg a 401-2.500 négyzetméteres üzlettípusé 3 százalék.