Nőknek a dizájn, férfiaknak a számok a fontosak

A nők a dizájnra összpontosítanak, a férfiak a műszaki adatokat mérlegelik a termékek vásárlásánál, az árról közösen döntenek a párok - derült ki többek között az Ipsos-Gemius felméréséből.

A kutatásban résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, televíziót, hi-fi-t pedig a férfiak.

Többen felvetették fontos szempontként a készülékek várható szervizelhetőségét, vagy a márkákhoz való ragaszkodást. A fókuszcsoportos interjúból kiderült, hogy némelyek egyszerűen beleszeretnek egy termékbe és mindenáron megszerzik azt.

A nők a termékek kiválasztásánál a külcsínre összpontosítanak, s amennyiben ez az elsődleges döntő tényező, ők mondják ki a végső szót. A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba, az árról pedig közösen döntenek a párok.

Az internetet használók információforrásként említették a világhálót, főként azért, mert ott megoszthatják egymással a tapasztalatokat a vásárlók. Vannak, akik tanácsért ismerőshöz, rokonhoz vagy bolti eladóhoz fordulnak, mások csak saját ítélőképességükben bíznak.

Az 1 óra 40 perc időtartamú online beszélgetés tagjai egyszerre vettek részt Magyarország bármely pontjáról - közölte a kutatást végző cég az MTI-vel. Az online fókuszcsoportos vizsgálat ez év októberében zajlott a Kirowski és a Samsung megbízásából.
Forrás: MTI