Liszt másképpen

Felhívjuk előfizetőink figyelmét, hogy a 14:45 órakor kiadott, Liszt magyar rapszódiái - másképpen című anyagunkban a koncert napja helyesen:

Csak kevesen tudják, hogy Liszt a népszerű Magyar rapszódiák című sorozatból hat darabot négykezes zongoraműként újrafogalmazott - mondta el Zakariás Anikó, a művészházaspár menedzsere az MTI-nek.

Hozzátette: az esten természetesen mind a hat átdolgozott rapszódia elhangzik. A közönség olyan közkedvelt rapszódiák új színeit ismerheti meg, mint például a Pesti karnevál, a Magyar fantázia és a 2. magyar rapszódia. Az összeállítás hamarosan CD-n is megjelenik a Hungaroton gondozásában.

Az Egri Monika és Pertis Attila zongorakettős pályája folyamán először indított önálló koncertsorozatot a Magyar Tudományos Akadémia dísztermében, az Akadémiai Klub Egyesülettel karöltve. A Liszt- és Gramofon-nagydíjas duó hangversenyciklusának címe: A zene és a tudomány dialógusa.

A sorozat célja, hogy felmutassa a zene, illetve az előadóművészet és a zenetudomány különleges kapcsolatát, a két ág szoros összefonódását és ennek jelentőségét. Mindegyik koncert programja egy-egy kiválasztott témára koncentrál, amelynek elmélyítésében nemzetközileg elismert zenetudósok segítenek vendégelőadókként.

A nyitókoncert témája Schubert volt, A kezdettől a végkifejletig címmel, ezt a nemzetközi rangú zenetudós, az osztrák muzsikusok társaságának elnöke, Walburga Litschauer vezette be, aki a zeneszerző zongoraműveinek legújabb, pontosított kiadását szerkeszti.
A sorozat mostani, második hangversenyét egy nappal Liszt Ferenc születésnapja előtt tartják, szerdán este. A kompozíciók keletkezésének érdekességeiről a Liszt-kutatás egyik szaktekintélye, Eckhardt Mária, budapesti Liszt Ferenc Emlékmúzeum és Kutatóközpont tudományos igazgatója mesél.

Az Egri-Pertis Duó budapesti tanulmányai után a Bécsi Zeneművészeti Főiskolán Heinz Medjimorec, a Bécsi Haydn-Trió zongoristájánál folytatta képzését. Szólótanulmányaik és első versenysikereik mellett (Marsala, Párizs, Dublin) korán kibontakozott duókarrierjük is, amelynek első lépcsője a londoni Barbican Centre volt. Az 1995-ös évhez fűződik a duó döntése, hogy előadói aktivitásukat - az eddig párhuzamosan futó szóló-duó koncertekkel ellentétben - kizárólag a kétzongorás és négykezes műveknek szentelik.
Forrás: MTI