Kevesebb fogyasztási cikket vásároltunk

A magyarok az utóbbi fél évben kevesebbet vásároltak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább úgy spóroltak, hogy az olcsóbb termékeket keresték.

A BCG és a GfK Hungária piackutató legfrissebb felmérése szerint a magyar fogyasztók inkább a nem szükséges vagy kevésbé szükséges vásárlások visszafogásával reagálnak a válságra, és a megszokott termékeket - ha ritkábban is, de - megveszik.

Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója elmondta: a GfK háztartáspanel felmérésének eredményei szerint a forgalom volumenében csökkenés figyelhető meg a napi fogyasztási cikkek piacán: az első negyedévben 6,5, a másodikban 3,2 százalékkal kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltak a magyar háztartások.
Forrás: MTI