Elkészült a közösségi közlekedés menetrendi koncepciója

Határidőre, augusztus 24-éig elkészült a távolsági és Budapest elővárosi közlekedés, valamint a regionális integrált közlekedés 2009/2010. évi menetrendjének koncepciója.

koncepció a következő évi vasúti és autóbuszos menetrendek kialakításának alapelveit tartalmazza. A tervezet azokat a szakmai, gazdaságossági és hatékonysági megfontolásokat rögzíti, amelyek mentén javulhat a közösségi közlekedésre fordított költségvetési források felhasználása, bővülhet a szolgáltatók közötti együttműködés, nőhet a szolgáltatási színvonal, és erősödhet az ágazat versenyképessége az egyéni közlekedéssel szemben.

A minisztérium közölte, hogy az elkészült menetrendi koncepció nem tér ki egyes vasútvonalakra, viszonylatokra.

A tárca közleménye szerint a kormány támogató egyetértését követően kezdődhet meg a menetrendek részletes kidolgozása. Az országos és regionális menetrendet október végén rendelheti meg a szakminiszter a szolgáltatóktól.

A kormánybiztos koncepciójának tartalmával kapcsolatban a minisztérium az MTI-vel közölte, hogy a javaslatot a kormány elé terjesztik, kormánydöntés előtt nem hoznak nyilvánosságra részleteket.

Az Index internetes hírportálon megjelent információ szerint 1.874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az Antali Károly közlekedési kormánybiztos vezette csapat. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja, Szarvas, Mezőhegyes, Makó, Battonya, Vésztő, Mohács, Komló, Nagyatád, Tab, Zirc, Szécsény, Gyöngyös - írja az Index.
Forrás: MTI