25 millió bírság egy hónap alatt

A vizsgált vendéglátóipari egységek mintegy 40 százalékánál találtak problémát a fogyasztóvédők az elmúlt egy hónapban, a szabálytalanságok miatt 25 millió forint bírságot szabtak ki.

Megjegyezte, hogy tavaly ennél több szabálytalanságot találtak az ellenőrök, akkor a vizsgált üzletek 60 százaléka szegett meg valamilyen szabályt, a kiszabott bírság pedig kétszerese volt az ideinek.

"És az idegenforgalmi szezon egészére is elmondható, hogy nem találkoztunk igazán súlyos szabálytalansággal" - mondta a főigazgató, hozzátéve, hogy a vásárlók megkárosítására az esetek 11 százalékában került sor, ami megegyezik a tavalyi év tapasztalataival.

Az NFH ellenőrizte a taxi-szolgáltatást is, itt az esetek mintegy ötödében találtak szabálytalanságot. Elsősorban a taxaméterrel voltak problémák, illetve sok esetben nem adtak nyugtát, vagy előre megállapodtak a fuvardíjban.

Az NFH június 22-én indította el kéthónapos ellenőrzés-sorozatát, amely az idegenforgalmi szempontból fontos helyekre, eseményekre, szolgáltatásokra fókuszál, így kiterjed például a vendéglátóhelyekre, a taxikra, strandokra, fesztiválokra.
Forrás: MTI